Hon skrattar!

Måste skriva och berätta att idag så skrattade Nellie högt för första gången!
Jag trodde först det var en hallis eller nå, men hon gjorde det flera gånger på raken så jag insåg att det var sant!
Hon blev ju bara 8 veckor idag! Det känns som om det är tidigt, fast jag vet ju inte riktigt vad som är vanligt!
Men skitsamma! Det känns underbart!

Och i fredags så var ju hos Jennan och Martin, dom drack några drinkar och jag höll mig på det torra, orkar inte tjorva nu när jag ammar, blir bara så jävla komplicerat och jag skulle få ångest bara om jag drack, det utsätter ju Nellan för en risk. Och Nellie fick pröva Alexandras batteridrivna gungbabysitter (eller vad man nu ska kalla det?) och hon ÄLSKADE DEN! Så det slutade med att vi köpte den av dom. Alexandra har tydligen ändå it varit lika förtjust som Nellan var i den, och sen är hon ju ändå snart 8 månader så hon har ju utvecklats nu mer till att använda läragåstolen.

Pappa, Joel, Camilla, Nina och Jarkko har vart förbi idag och hälsat på, och Nina och Jarkko stannade på middag också, vi käkade tacos. Bror Peter har ju kommit till luleå nu och igår när vi var på Leos lekland så sa han att han skulle komma förbi nu ikväll, men han har inte ens hört av sig.

Har även försökt att städa idag, lite grann har blivit gjort, men inte alls allt det som jag hade i hjärnan att vi skulle avklara idag, vi är alldeles för lata helt enkelt, det är ju så jävla tråkigt!

Jag har de senaste veckorna varit grymt jävla rök och snus sugen! Och alla bara läskas med mig! Fast det är tur att det inte är många som snusar som jag känner, men jag har kvar min stock i frysen än, jag har inte kunnat ge bort den, för jag vet att jag kommer att börja snusa igen iaf sen när jag slutat amma. Spelar ingen roll att alla säger att jag har varit så duktig och att det är så onödigt, jag har alldeles för stor njutning av att snusa, och ett stort plus är att jag inte käkar lika mycket godis när jag snusar, för då är ju snusen som godis. Och jag kan behöva dra ner på godisätandet.

Nu jag gå. Hejs!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det var längesen du hörde av dig med :( har haft mycet att göra men nu är jag julledig, vi får ta och ses någon dag :)

2008-12-22 @ 13:32:07
URL: http://johaannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0