Piteå i helgen

I fredags åkte jag till piteå och har spenderat hela helgen där med Nellan, Micke har jobbat hela helgen, så tänkte att han skulle få ha det lugnt och tyst på nätterna eftersom dom inventerade och det då skulle bli långa dagar för honom.
Sen på lördagen så var vi och såg när mina småsyskon hade spelning på krokodil:), dom var jätteduktiga:)! Camilla var så fin i sin tunika och hon bara sken upp där framme medd sitt långa blonda hår! Jag var en jättestolt storasyster då :)
Nellan sov under hela uppvisningen, hon sover som bäst ju mer livat det är runt omkring henne!
Och hon har som vanligt när vi är i pite fått en massa nya kläder, för vi gick på stan lite efter konserten, så  både jag och Nellans mormor köpte kläder åt henne! Sen hade vi fått kläder från Majlis och sen från Lis-Marie.

Men senare på kvälen var det ett helvete med henne, satan vad hon skrek, hon ville inte äta, jag bytte blöja, det var inte för varmt, även om jag gick runt så skrek hon, fast mot slutet så var hon lugn när man gick med henne, och tillslut somnade hon. Jag tror att hon hade fått ont i magen av tsatzikin jag åt och kanske vitlöksbrödet, för jag hade inte ätit nästan nå choklad, bara nån bit.

Sen så har vi fått torsk, förra tisdagen sa barnmorskan att det var torsk, jag och jennan hade pratat om det vita i munnen på barnen, men jag trodde först att det vara var bröstmjölken som hade färgat av sig i munnen på henne, men mina misstankar ändrades när jag började få väldigt ont i brösten, och nu är dom knallröda och jag har så grymt ont i dom.
Det hjälper inte med Vichyvatten, eller joo Nellies mun är inte vit mer, men det har inte hjälp mina bröstvårtor något, jag HATAR verkligen att amma just nu, jag drar mig inför varje måltid och försöker att slippa, så jag tror inte hon har gått upp så mycket. Det känns jättejobbigt! Man känner sig verkligen som en jättedålig mamma som inte vill mata sitt barn.
Men jag har försökt med att pumpa ur och sen ge henne genom flaska, men hon vill inte ta flaskan, hon har slutat ta napp också så hon abra gallskriker när man försöker.

Igår så var jag på barnens hus och köpte dinapp i latex istället för silikon, för på napparna så gillade hon bättre latexnapparna, men det funkade ändå inte så bra, hon skrek och jag  och Micke försökte i över en halvtimme, men tillslut så tog hon den liite när Micke tog henne och sprang runt och dansade och sjöng med henne i famnen, man kunde ju inte göra annat än att skratta åt situationen då! Ska försöka mata henne idag också, ska til barnmorskan på onsdag tror jag det var så får stå ut med mina bröst fram tills dess, sen får man be till gudarna att hon ger mig något som hjälper och inte bara säger att jag ska fortsätta med vichyvattnet och ge det hela mer tid, för det kommer inte att funka, utan jag skulle vilja pröva det där blå som man penslar som hon pratade om förra gången att hon skulle pensla i Nellans mun om den inte hade blivit bättre till denna vecka, då borde de ju hjälpa på mina bröst också!

Den 18 januari har vi dop också! Mikael har bokat dopet, han ville ju så gärna att Nellie skulle bli döpt, så det är ju bara att snällt gå med på det! Jag tror inte att Nellie kommer hata mig för det när hon blir äldre.
Men det kommer att bli jobbigt, för vi är över 30 pers.. Och jag ska ju baka till det och sen julbaka, men jag vette fan vars jag ska rymma allt fika! Vår frys rymmer ju ingenting och den är redan smockfull! 

Jag orkar inte skriva nå mer.
Hejs!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Usch vad jobbigt med brösten! Hoppas det går över snart för det är ju så jobbigt när man ska måste oroa sig över nästa måltid varje gång!

2008-12-01 @ 22:43:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0