Skinnflådd

Jag är alldeles skinnflådd mellan benen, fy fan va hemskt det känns! Det är dom där jävla bindorna som skaver upp! Jag vet inte vad jag ska göra! Jag kör ju med Apolivas ultratunna bindor, och sen Aldays trosskydd som jag varierar mellan, trosskydden funkar bättre, men man måste ju då komma ihåg att byta den väldigt ofta för att det inte ska blöda igenom!
Jag vill springa runt naken! Men det går ju inte! Då är de ju blod överallt, jag önskar att det kunde sluta blöda någon gång!
Hade så gärna velat gå ut och promenera en sväng! Men det känns inte heller så roande att göra det när det gör ont mellan benen..
Är det någon som hade samma problem efter förlossningen med avslag och skavsår som har något tips? Eller någon som använder bindor när dom har mens som kan ge mig råd?

Annars då? Dagen känns ändå lite stressande, skulle behöva boka tvättstugan och tvätta sängkläderna, och sen vilja hinna promenera innan det blir mörkt, åka på babyproffsen och köpa plastad frotte till sängen  och sen skulle Carola komma förbi idag.
Vi har massa besök hela tiden, börjar faktiskt bli lite smått less ändå nu. Men igår var det kul när Svanmo, Jennan och Alexandra kom förbi! För man har bara haft en massa besök från familjen, så det var dom första kompisarna och det kändes skönt att få sitta och prata så som vänner gör och sen fika och ha sig.
Nellie fick jättefina presenter från Jennan och Martin, och från Martins mamma:) Men det får inte Martin veta att jag vet om för han skäms så mycket över att hans mamma gett oss en present:)
Måste nog säga att favoritpresenten var tre rosa nappar som det stod Nellie på! Och Nellie gillade den presenten också, för vi kokade upp dom och så fick hon använda napp för första gången:) Det var inga problem alls:)
Sen badade vi Nellan igår också! Fy vad hon njuter av att bada! Men det är klart, har man legat i mammas mage i  42 veckor så är det ju "hemma" :) Men det är mindre kul när man ska upp och torka!

Och idag tar jag min sista dos från penicillinkurerna! Skönt att inte behöva tänka på att man ska ta mediciner tre gånger om dagen,
Innohep injektionerna fick jag sluta med i fredags, det var skönast! Tycker inte om att trycka in nålar i mig, blir så nervös!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vad bra att hon vill använda napparna! Kan du inte använda bindor då? jag använde nattbindor så man slapp springa och byta hela tiden, det funkade bra, sen när det vart mindre avslag började jag använda trosskydd!

2008-11-05 @ 18:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0