Vattnet gått!

Inatt så börja vattnet sippra ut på mig, och jag hade grymma värkar, men var ju som så osäker på om vattnet verkligen hade gått och om de är riktiga värkar, så jag låg mest och stod ut, och sprang och bytte trosor hela natten, har inte sovit mycket.
Sen på morgonen så frågade jag Jennifer om hur hennes riktiga värkar visade sig och sånt och berättade om att jag trodde vattnet hade gått, så hon fick mig att ringa till förlossningen, och dom ville att jag skulle komma in så man fick se om det var vattnet eller en riklig flytning.
Men värkarna slutade som upp och när de kom så gjorde de inte lika ont alls. Men jag pulade på och gjorde mig i ordning och duschade och sånt medans Micke fick vakna till och äta frukost.
När vi väl kom dit så fick jag stoppa en duk mellan benen och ha den där under den tid som dom kollade ctg kurvan, men det såg mest ut som en vanlig flytning sen när allt var klart, men jag förklarade för dom att den inte hade sett ut så där i natt utan att det var helt annorlunda, då ville dom kolla i gynstolen om vattnet gått.
Jag hann inte mer än sätta mig i stolen och dom tittade ner så sa dom att dom inte behövde göra någon undersökning, det rann ut nu bara när jag hade rört mig lite.
Så sexiga jag går nu runt med deras bindor, och det syns igenom brallorna!
Dom tog även urinprov på mig som visade att jag hade protein i pisset, så nu måste jag samla allt mitt piss i en treliters flaska jag fick fram tills i morgon, för i morgon så måste jag komma tillbaka till förlossningen och göra en ny ctgkurva och sånt, och då kommer läkaren nog att göra ultraljud också, för hon/han hade inte tid med det idag.
Måste tillbaka dit en gång om dagen fram tills tisdagmorgon, och om jag inte förlöst själv tills dess så kommer dom att sätta igång mig då.
Och jag är livrädd för att bli igångsatt! Folk har verkligten lyckats skrämma upp mig på den fronten..
Så jag förtjänar verkligen min lördagsgodispåse idag, så Mikael är just nu i byn och hjälper sin pappa och ska köpa mig min godispåse på hemvägen!

Är så trött från inatt, så ska lägga mig på soffan och vila nu så man är lite pigg och alert senare OM det skulle komma igång igen:)

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0