Det är så man blir mörkrädd!

Läste alldeles nyss precis i Aftonbladet om att någon jävla vice chefsåklagare i Gävle vill åtala barnmorskor som skriver ut p piller till flickor under 15 år för medhjälp till våldtäkt!?
Jag anser att om han ska åtala barnmorskor som gör sitt jobb för medhjälp till våldtäkt så ska han dömas till medhjälp till mord!
Tänk vad många foster som kommer att mördas för att barnmorskorna inte skrivit ut p.piller till unga människor av rädsla för att bli åtalade? Jag tycker det är hemskt att det finns sådana lagar!?
Det är dags att se över lagarna, år 2005 kom den nya lagen om att det alltid räknas som ett övergrepp att ha sex med en person under 15 år, även vid samtycke.
Visst man är kanske inte redo för att ha sex när man är i den åldern, för man kan alldrig rikitgt förstå konsekvenserna av att ha sex i den ålden, som tillexempel vad det verkligen innebär att bli gravid, om att leva med HIV? Jag hörde en gång att en 12 åring faktiskt förstår bättre än en 15 åring, tror det var dr.Phil som sa det när dom paratade om när man skulle ha sex.
Nåja, hur som haver så tycker jag att det var en korkad lag. Det får mig att tänka tillbaka på mitt ex när han och jag var tillsammans.
Jag gick i åttan när vi vart tillsammans och vi var tillsammans i närmare två år. När vi träffades så var han 17 år och oskuld, jag var inte oskuld.

Tänk om han hade blivit åtalad för övergrepp för den gången jag tog hans oskuld? Snacka om att han skulle få ett olyckligt minne av något som så många, även jag, anser ska vara ett speciellt minne?

Och tänk hur det kanske blir för barnen som uppkom genom att deras mamma inte klarade av en abort, för dom anser att det är mord och då väljer att föda barnet. Dom kom då till just för att en barnmorska vägrade deras mamma att skriva ut p.piller till deras mamma, och deras mamma kanske abslout inte var lämpad för fem öre att bli mamma? utan fullständigt skiter i dom, dom kanske spöar skiten ur dom, dom får höra hur värdelösa dom är osv. Det finns sånna fall även om man som barn var planerad. Men jag tror att det kommer att ligga allt fler familjeutredningar på socialens skrivbord.

Nej hojja, jag ser bara en massa konsekvenser med allt det där. Jag kan inte finna en positiv sak med allt det där.

Kan ni se det? Snälla, berätta då för mig!

Nellie tar powernap, och vi ska vara på 6månaders kontroll klockan 10.45, ska då se vad dom har att säga om Nellies hosta, och om att hon varit sjuk så mycket, hennes hosta har blivit värre, igen!
Jag blir så jävla orolig för henne? Tänk om hon har något fel på sitt immunförsvar? Tänk om hon har någon allvarlig sjukdom?

Tänk om det är mitt fel och det går inte att bota?

Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0