Det där med böcker

Jag tänkte idag att jag skulle föreslå för Carro om vi kanske skulle ta och åka in till kulturens hus på deras bibliotek, dom har öppet från 11-15. Man kan inte bara sitter hemma tills Micke slutar jobbet, sen ska vi åka och köpa en jacka åt Nellie är det tänkt iaf.
Sen hur vi ska fira valborg det har vi ingen aning om, kanske grilla iaf. Ska vara med Carro också tror jag, för hon hade ju inte heller någon aning om vad hon skulle göra idag, hon ville ju inte supa, hon ville ju bara ta någon öl.

Och Nellie drack igår både från en sån där sugkopp och flaska, jag blir så glad, ska pröva köpa ersättning nu idag då åt henne så ska hon få pröva återigen att dricka.

I lördags så var jag på middag på kronan med Carola. Det var någon middag för Studiefrämjandet, hade det jätte trevligt, och Stefan, den ena pianisten från Så ska det låta var där och sjöng och spelade gitarr för oss. Han var så duktig! Man blir så imponerad när man lyssnar live!
Sen mellan spelningarna så kom han och åt tårta och pratade med Carola. Dom känner varandra sen barnsben tydligen, så dom pratade gamla minnen, och framtiden osv.
Den jag förstod var att han har ett sjuhelvetes sifferminne, han kommer ju ihåg när ALLA fyller år.
Drack även min första pilsner på typ 16 månader! Och den var så jävla god! man vart som sugen på att fortsätta vidare ut på krogen och ta några till. Men det var bara att åka hem och vara med sin familj, hade till och med lillasyster som var hemma och väntade på mig, hon ville så gärna sova över hos oss så det är ju klart att hon får göra det.

Jag har faktiskt tänkt ta mig ut på krogen i sommar iaf, det är som lite svårt att ta sig nu när hon har varit så dålig på att få i sig vätska, det har bara funkat att amma, hon har ju inte velat dricka speciellt bra från flaska eller sugkoppen.
Men sen nattammas hon ju också fortfarande, och när hon har slutat nattamma, då kan jag ju gå ut på krogen , för då dagen så är det enkelt att bara ge henne gröt och vanlig mat att ge henne det, för hon är ju så duktig på att äta mat.

Tidigare så vägrade hon ju att äta fruktpure, hon vägrade så då plockade jag fram broccolipure och det åt hon för kung och fosterland, det var verkligen jättegott tycker hon! Haha, man ska ju inte klaga egentligen! men nu äter hon ju allting bra.

Orkar inte skriva mer nu.
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0