Han har noll i minne!

Jag kan inte göra annat än att skratta åt min lilla Mikael!
Måste bara börja med att säga att det gick hur bra som helt med hur jag skulle täcka Nellan när vi skulle gå med barnvagnen längst ner på Hertsön till Carola, det visade ju sig vara så att det var så att vår Emmaljunga åkpåse var tänkt  till sittvagnsdelen och inte till liggvagnen, det är därför vi alltid har tyckt att vår åkpåse har varit så olik alla andra, eftersom den var så pass mycket längre undertill, känner mig ganska så korkad och generad över att jag inte har förstått det innan, det fanns ju faktiskt till och med håö i åkpåsen för att man skulle kuinna använda bältet också.

Vart sittandes hos Carola hela dagen tills Micke slutade jobbet, han ringde när han kommit hem och frågade om jag hade tänkt stanna där, men jag sa då åt honom att vi måste åka och handla och sen lämna in en blankett på försäkringskassan och det var nu, jag frågade honom också om han skulle hämta mig eller om jag skulle knata hem, men då ville han hämta, så jag satt och väntade på honom. Vill nu även påpeka att jag ringde en extra gång innan han åkte och sa åt honom att han skulle ta med blanketten som låg på köksbordet så vi slipper åka hem och hämta den efter att han hämtat mig.
Sen när han väl kom så sa att att han inte kunde ta med vagnen eftersom han hade sommardäcken i bagaget, så jag och Nellie gick då hem för jag ville inte lämna vagnen eftersom jag behöver den imorgon när vi ska på bvc, får så jädrans ont av att bära i bärsele.
Sen då skulle vi åka till Försäkringskassan, Micke svänger av mot kvantum i rondellen istället för att köra in mot stan, frågar honom då vars han är på väg för vi måste ju på försäkringskassan, det hade han glömt, men han hade inte bara glömt att vi skulle på försäkringskassan, utan han glömde att ta med blanketten från köksbordet!
Så det var bara att vända och åka tillbaka mot Hertsön igen. Just innan vi skulle in i rondellen så kommer Tutte knatandes, så hon fick åka hem med oss eftersom hon egentligen hade tänkt gå hem!
Sen när vi väl hämtat blanketten, då glömmer han igen vars vi ska!
Suck.
Fast sen när vi sen väl var framme så hade dom ju ingen lucka som man kunde lämna in blanketter och sånt i, utan fanns bara för arbetsförmedlingen. Men som tur var så jobbar ju Mickes mamma brevid försäkringskassan och vi hade precis träffat Mickes pappa som stod och väntade på att hon skulle sluta jobbet, så vi ringde och körde upp bakom dom eftersom dom hunnit åka så lämnade jag pappret åt henne och bad henne att lämna in pappret i morgon åt mig så jag slipper ta mig in till stan.

Sen efter det så åkte vi och storhandelade, på coop på Örnäset faktiskt, och för en gångs skull så hade som inte slut på allting som man skulle handla.Vi handlade även välling åt henne, ska göra att tappert försök när hon blir 6 månader att få henne att dricka välling, det är så nyttigt för dom, så jag vill så gärna få henne att ta det, hon tar ju inte flaska över huvudtaget, men hon kanske gör det nu, det skadar ju inte att försöka?
Sen köpte vi faktiskt frukt åt henne. Hon är så himla duktig på att äta också så jag tycker att hon förtjänar att få smaka frukt också!

Ikväll är det Greys anatomy! Jag längtar! Jag tycker om den serien, jag är lite smått nördig när det gäller tvserier, fast jag HATAR Lost, Prison break och 24 och dom där nördserierna.
Micke gillar dom serierna och nöter dom, men så fort han slår på ett sånt avsnitt så lägger jag mig med huvudet i hans famn och blundar och så får han stryka mig bakom örat och kela med mig!;)

Ska nu gå och störa honom, ser att han har somnat på soffan själv nu;P
Hejs!

Kommentarer
Postat av: theres

jag tycker synd om dig då micke blir gammal ;)

2009-04-16 @ 09:24:54
URL: http://borderdrag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0