Haparanda!

Det har varit en lång dag idag! Vi for till Haparanda klockan 10, och vi var hemma igen klockan 18.
Nellie somnade innan vi ens satt oss i bilen på väg dit. Så hon sov på vägen dit men var vaken på slutet men var så snäll och satt där bara glad och tyst!
Vi började med att gå på den där gallerian, när vi kom fram så bytte vi blöja och ammade i bilen innan vi gick in, dom hade värsta fräna parkeringsutrymmet nere i källaren! Hoho! Det roade mig, stort var det också!
Inne på gallerian så köpte jag en halsduk med huva som jag har velat ha ända sen förra vintern, men hade inte hittat någon som jag tyckte var värd att köpa, men den här var det ju rea på eftersom det är ju vår nu! Så jag betalade bara 110 kr för den!
Sen gick vi in på Veromoda/Jack and Jones, affären var som ihopslagen, och där köpte jag en lite längre brottarlinne i grönt och sen en grön kortärmad skjorta! Micke tyckte ändå att den var fin. Han är som lite tråkig, allt ska vara i så neutrala färger, det får inte vara starka färger, det gillar han inte! Så han tycker att allt som får mig att säga Oooh är typ..fult!
Micke hittade även ett par militärbrallor som han har haft förr men sopm gått sönder i rumpan på honom där, men han köpte dom inte, han tyckte det kändes för tråkigt eftersom han redan hade haft ett par sådana. Men vet jku hur mycket han älskade dom, så tyckte det var dumt att han inte köpte dom. Dom kostade 600 kr, han har aldrig under våran tid köpt ett par byxor som varit så billiga!

Sen var vi in på en annnan butik som sålde en massa skor! Och där vart jag förälskad i ett par skor med klack! Men dom köpte jag inte då, flr vi skulle ju på skopunkten och jag visste ju inte vad jag skulle hitta där, och sen skulle vi ju in på Ikea, och där visste jag ju inte heller hur mycket pengar som skulle gå.

Så sen stack vi på Ikea, och det gick ändå ganska så fort att gå där igenom, men där hann Nellan bli lite less och irriterad, så då dög inte vagnen nå mer, så jag fick då bära henne i bärselet som jag kom ihåg att ta med! Då var hon jättenöjd! Och allt var så spännande! Men man får ju gode ont i axlarna och ryggen av att kånka henne med bärsele! men det gick ändå bra resten av butiken!
Vi handlade bara lite smått och gott till lägenheten där, vi har ju som allting egentligen! vart ett rivjärn, pappersställ, haklappar och sånt tjaffs.

Sen när vi var klar på den affären så for vi på frasses för att tanka energi inför skopunkten och hemresan, men där somnade Nellie, och hon sov ända tills vi hade ätit klart! Sen var vi in på skopunkten, och jag hittade inga skor! Kände mig jätteledsen då, hade ju hoppat över att köpa dom andra skorna just för att jag skulle hitta några bra par som jag skulle kunna ha leggings till där, och så hittade jag inga!
Men vi for då tillbaka och hämtade skorna jag hade hittat på gallerian! Fast vi det laget så hade Nellie hunnit bli grinig och less på våra äventyr, så hon skrek ochg var ledsen, så jag satt kvar i bilen medans Micke sprang och köpte skorna och då passade jag på att amma och byta blöja på henne igen, hon vart då iaf mer nöjd!
Men sen åkte vi mot Råneå för vi skulle svänga förbo Mickes syster och hämta läragå-stolen, men Nellie ville inte alls vara med i bilen och sitta där då så hon skrek , men det gick ändå ganska bra att leka henne glad och sånt tills vi kom fram till Råneå, men vi stannade där en stund för att hon skulle få göra annat än att sitta i bilen så hon fick leka lite med sin ena kusin eftersom den adnra sov då vi var där, och så drack jag kaffe.
Men sen när vi for därifrån så var hon jätteledsen och trött och skrek hela vägen hem till lägenheten!

Men sen kom vi in och då skrek hon lite till och hon fick en torr böja, och sen fick hon äta gröt, och sen ammade jag, och sen var klockan halv sju och då ammade jag henne och hon somnade vid bröstet medans jag såg på unga mödrar. Så jag la henne efter programmet i spjälsängen!
Så stackars flickan var alldeles slut! Vi får se hur bra hon kommer sova ikväll!

Micke är och tvättar bilen eftersom den är jättesmutsig från när vi varit i stugan! Längtar tills han kommer hem så jag får pussa på honom!
Har jag sagt att jag har världens bästa pojkvän? Det har jag iaf! Han är nästan perfekt! Det enda fel jag har på honom det är att han är pälsdjursallergiker! Jag är ju uppväxt med djur och hade så gärna velat att Nellie också ska få ha djur..
Men han är annars helt perfekt! man kan intre få en snällare pojkvän, och jag kan verkligen inte fatta hur han föll för en sån som jag!?

Nej nu är jag trött och orkar inte skriva nå mer, känner mig ganska så knäpp som egentligen satt mig här och skriva ner min dag i detalj, som fakitkskt inte är speciellt roligt att läsa, jag hade iaf inte tyckt att det varit intressant att läsa som utomstående, bara varit irriterande.

Vi har ju en lång dag i morgon också! Ska ju på möte och sen på försäkringskassan och sen åka till sjukhuset och hälsa på en kompis.

Hejs!

Kommentarer
Postat av: Elena

SV: hehe okej =) För mig är det helt klart datorn =D

2009-04-14 @ 07:06:08
URL: http://elenasobrino.blogg.se/
Postat av: Elena

Sv: hehe okej, jag tycker Magnus betnér :D

2009-04-14 @ 16:36:29
URL: http://elenasobrino.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0