Tur och Otur!

I förrgår på kvällen så vaknade Nellie och var jätteledsen, hon kändes varm så jag tog fram örontermometern och den visade 38,1 grader, så då fick hon en supp i rumpan och sen fick hon vara vaken och gosa med oss ett tag innan hon fick lov att somna om igen.
Vad less jag blir, tredje gången hon har feber. Varför ger det inte med sig? Tycker så synd om henne.
Fick tjaffsa lite med Micke då om att han skulle ta ut vård av barn dagen efter, för jag var tvungen att åka in till stan och åka på möte och sen gå på försäkringskassan och lämna in ny ansökan om aktivitetsersättning eftersom min går ut sista juni. Jag ville ju inte börja släpa med Nellie när hon har haft feber, hon hade ingen feber på morgonen, men hon ska ändå inte ut anser jag.
Så jag fick fara in till stan och göra mina ärenden själv, och skönt var det faktiskt att få sånt gjort. Men jag glömde lämna in ett papper, så jag vet inte hur jag ska lösa det nu. Får be Micke köra förbi försäkringskassan sen när han slutar så får vi lämna in den eller nå, sista ansökningsdagen var idag(ajaj!).

Ska påminna Micke om att han ska förbereda och fixa ut i sin semester nu idag. Han ska även ta ut pappaledighet så han blir ledig halva juli, och sen hela augusti! Det kommer att vara så skönt att vara hemma med honom då!

Hoppas bara han inte bangar på det nu, jag försökte få honom att han kanske skulle ta ut pappaledighet några dagar i veckan från och med Nellie fyllt ett år, för jag hade tänkt börja plugga och läsa klart några ämnen som jag har kvar för att få gymnasiekompetens, men han sa att han inte kunde, han vågade inte ta ut sin ledighet på det viset, eftersom man ska vara glad att man ens har ett jobb i dessa tider som han så fint sa. Visst har han rätt, men jag tycket att det är lite att ta i, men vad vet jag ? Jag har bara jobbat för Hugosons innan och det var ju bara efter skolan och helger och lov, var ju somm inget heltidsjobb så jag har ju som ingen erfarenhet av hur det funkar. Det finns ju regler, men han säger att det går ju att kringgå dom också.

Förresten, igår när vi skulle göra mat, så hade vi väldigt tur! Vi hade beslutat oss för att grilla! För det är ju så ruskigt gott! Så när vi precis hade grillat klart och sen ätit klart, så började det först hagla ute, och sen snöade det! Haha! Vilken jävla bra timing vi hade! Men idag skiner solen för fullt också! Så det gjorde nog ingen skilnnad det lilla snö som kom.

Nellie sover nu iaf, vi steg upp runt 06.20, sitter nu och väntar på att hon ska vakna så jag kan byta blöja och packa in henne ivagnen så ska vi knalla ner till Carola och dricka kaffe och umgås!

Har bara ett problem i min skalle! Jag och Micke bytte från liggvagn till sittvagn när vi skulle till Haparanda, men nu när vi ska knalla på ute så vet jag inte hur jag ska göra! Vi har ju ingen fotsack till vagnen, har ju bara en åkpåse, hur fan ska jag göra? Räcker det om man bbara bäddar om henne i en filt och sen lägger man kanske en fårskinnsfäll under? Hon har ju bara en fleecedräkt över kläderna? Hojja. Jag hatar när jag inte vet hur man ska göra.
Får nog ta och byta tillbaka till liggvagnen, men det är ju så tråkigt, hon vill ju vara med! Men kan ju som inte ta åkpåsen till sittvagnen? För då kan jag ju inte spänna fast henne? Och hon ska ju sitta upp?

Nu tror jag hon vaknade.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0