Vad ska man göra?

På lördag så ska jag, Micke, Peter, Nutty, Nina och Jarkko ut och käka på Waldorf. Bokade bord igår, ska bli trevligt att sitta och äta med syskonen och allas respektive. Det är inte så ofta vi samlas om man säger så. Carola gav ju mig i födelsedagspresent att hon skulle vara barnvakt åt Nellie så man får lite tid på egen hand, det är uppskattat.
Så vi ska äta där, sen ska vi vidare hem till mig och Micke och kanske se en film eller nå. Fast vi måste ju och hämta upp Nellie först, för hon ska inte sova där. För mamma blir så svartsjuk.

Så mamma ska få ha Nellie sovandes över hos sig på fredag då. Och tanken är att jag skulle ut på krogen för att "sörja" att jag blivit 21 år. Men jag är fan inte så sugen ändå, känner mig inte så toppenfräsch alls..

Jag har gått tillbaka till gamla vanor igen, jag ammar Nellie i sängen, jag ORKAR verkligen inte stiga upp klockan fem, ibland halv fem på morgonen! Och det är så lätt nu när Micke är föräldraledig att ligga kvar också, för Nellie kan ju inte ramla ur sängen då lika lätt.
Det sköna var igår, då somnade hon till och med om efter att få ammas, en bra stund.

Igår vart Nellie 10 månader förresten. Och Micke var på bvc med henne under tiden som jag var på lektion. Hon vägde då 8950. 72,5 cm lång! Nu ska vi inte tillbaka förrän hon ska vaccineras.
Efter bvc och lektionen så gick vi på stan en sväng, nellie behövde kläder. Så jag köpte en massa kläder åt Nellie, Micke fick välja ut ett par jeans åt henne, köpte dom i storlek 80, för hon har ju snart växt ut storlek 74 ändå så. Men han ville att hon skulle ha en annan sak, nämligen denna:

Bild tagen från Lindex


Men där sa jag nej, men han ville verkligen ha den, så vi prövade den på Nellie, och hon var faktiskt jättesöt i den! men hon åt på armarna, och luddet där släppte ganska lätt.
Han vart som lite besviken, men jag sa då att vi kan ju  köpa den lite senare, då när det är vinter, den finns nog säkert kvar då, och då kanske hon inte vill äta av luddet, och då vet vi säkert vilken storlek vi ska ta också!
Men jag vart också lite ledsen, klänningen och brallorna som jag hade tänkt köpa åt nellie med dom där ryska gummorna på var borta:( Så jag fick köpa en som var likadan, fast med mumin på, men den var inte lika fin faktiskt.
Sen köpte jag massa annat åt henne. Men jag känner att jag inte är riktigt klar än. Så det blir mer shopping, kanske idag? eller i morgon?
Handlade även lite trosor åt mig, skulle behöva köpa typ massvis med trosor! Jag har så gamla trosor att dom nästan faller sönder, dom ser förjävliga ut. MEN, det är ju dom som är skönast!
Ska börja lagra upp trosor nu, och sen ska jag göra en storrensning av trosor och kasta dom som håller på att falla sönder.

Nellie sitter och leker på golvet just nu, hon är så snäll, hon har nyss badat med sin far i badkaret.

Nej, nu är det nog min tur att hoppa i duschen så man kan se ut som folk snart!
Hejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0