Julen -09

Den var stressig, minst sagt! Har varit så sjukt trött! Och stress hela tiden, man ska vara överallt! Inte en lugn stund!
Men nu är den snart över, ska fira idag med småsyskonen tillsammans med pappa, sen ska jag ge mamma hennes julklapp och sen ska vi hinna träffa mormor och Affe och fika med dom idag, hann inte med dom igår, vart så sjukt trött så for bara förbi och lämnade deras klappar och hämtade upp Nellies.
Vi firade iaf julen i Råne hemma hos Mickes syster, Mickes föräldrar skulle till Finland och fira där också så vi firade tidigt på dagen hos dem, och självklart vart vi försenade! Skulle vara där klockan 11, men vi kom ut från vårat kvarter först 11..

Stackars storasyster har legat på infektionsavdelningen på sunderby sjukhus natten till julafton! Fick reda på det på morgonen så jag vart ju nervös som fan, Jarkko hade tydligen kommit hem på kvällen från en kompis och Nina hade varit helt okontaktbar då, så han hade ringt jouren, men dom ville inte ha dit henne ifall att hon skulle smitta, men Jarkko bar dit henne ändå, så dom tog feber och sänkan på henne och sen fick hon åka på akuten och vart då inlagd, dom tog ryggmärgsprov på henne.
Hon sa sen nu att det ila ända ner till tårna, och att hon hellre gör en hel ryggtavla än gör om det där! Och det kan jag förstå! Det är just det där som är skrämmande om man skulle få cancer och sånna där sjukdomar, det är dom där jävla proverna jag oroar mig för, fattar inte varför dom inte kan söva ner en när dom gör dom? Eller iaf ge en lustgas eller nå så man är lite i en annan värld..
Nåja, hon fick iaf åka hem igår igen runt lunchtiden då för hon ahde blivit mycket bättre när dom gett antibiotika i droppet så hon får fortsätta äta det hemma nu och sånt, hon hade övre luftvägsinfektion. Så hon kommer inte dö iaf som tur är!

Måste dela med mig av några bilder från igår iaf! Nellie var så himla söt igår! Först tittade hon jättenyfiket på tomten, sen när tomten rörde vid henne så  vart hon rädd och skrek! Får se nästa år då kommer hon som att vara med på ett helt annat sätt och förstå det där! Då kommer hon väl att tjata tillsammans med Emil och Elis om när tomten kommer;P

 

 

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0