Barbacka och promenad

Idag så åkte jag, pappa och Nellie ut till Ersnäs till Nina när det var sånt vackert väder. Jag och Nina hade tänkt ha en långritt med Bella och sen ta med Nellan i barnvagnen, vi tänkte att vi turas om att rida och promenera med vagnen!
Och pappa följde också med! Så det var kul! Vi red barbacka på henne, jag har inte ridit barbacka på mååånga år!

Undrar om jag håller på att bli förkyld? Jag har ont i halsen, men jag har iaf ingen hosta. Seplar ingen stor roll om jag blir förkyld iofs, bara jag inte får feber eller att Nellan smittas.
Vet inte hur pass allvarligt det är om hon skulle smittas när hon är så liten, hon har ju inte så mycket immunförsvar. Men sen har jag hört att barn som blir ammade oftast inte blir speciellt sjuka under den tiden.
Sen skulle det inte vara så kul om jag får feber, för jag är nog trött om dagarna och med feber så lär jag inte orka speciellt mycket då.

Hojja! Fick nyss veta att en gammal klasskompis till mig från Grans fick missfall idag, hon var i vecka 26, så hon har fått föda fram den idag, läkarna vet inte vad det var för fel på henne, så dom har fått tillåtelse att obducera henne.
Kan inte låta bli att börja gråta, kan itne föreställa mig vilken smärta hon ska känna!
Jag vet inte vad jag skulle ta mig till om Nellan hade dött!? Jag hade inte velat leva längre!

Och fick förra veckan reda på att en annan vän till mig hade fått missfall i fjärde månaden! Jag förstår inte varför det är så många som får missfall så sent:( Känns så hemskt!

Måste gå och kolla på Nellie och pussa om henne! Jag är en lyckligt lottad människa!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Tror inte hon blir sjuk när hon ammas. Alexandra har ju inte blivit sjuk en enda gång, fast Martin och andra sjuka varit i närheten. Så du behöver nog inte oroa dig! Vad hemskt det där om den som fick föda fram barnet. Man börjar ju nästan grina när man hör sånt. Samma när jag ser bilder på för tidigt födda barn så sitter jag och nästan gråter för att jag är så glad att dom klarat sig.

2009-02-10 @ 20:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0