Drabbad av latmask

Har verkligen inte orkat skriva något alls på en vecka, eller om det är mer. har varje dag skrivit en blogg i hjärnan på mig själv om vad jag ska skriva, men sen att sätta sig och skriva har jag inte tagit mig tid till. Fast jag ahr haft allt tid i världen egentligen.

Igår var jag och Carro på en fin promenad på lite över en timme, var så otrligt fint väder! Så vi tog och gick till kyrkogården och så runt den. det var väldigt bra plogat där! var it som i måndags när jag skulle till bvc på föräldragruppen, då det toksnöa, och dom hade inte plogat! jag fick kämpa mig fram med barnvagnen! Så på babymassagen så var jag alldeles sjöblöt i svett!
Är som skönt att knata på med Carro också, det tar som aldrig slut på samtalsämnen för oss, och sen är det trevligt att ha någon som gillar att prata om samma saker, elller har frågor om saker som jag är ganska duktig på som inte så många andra kan, det är inte ofta det är någon som frågar om sådana saker. Så extra kul då! Det är faktiskt inte många som uppskattar att jag kan och har varit intresserad av sånt, utan har sagt att jag ska lägga ner min tid på att lära mig andra "vettiga" saker. För mig är det intressant helt enkelt, och även nu som mamma så tycker jag det är intressant! Även om jag inte har lika mycket tid till att sitta och läsa och lära mig!

Och Nellan har varit sjuk, hon har haft feber, och sen i söndags när vi satt och spelade bingolotto, så skulle Micke flytta Nellie när vi satt i soffan , och när han hade tagit upp henne sp kastade hon sig så hanfumlade med greppet typ så hennes huvud for in i bordet, och hon började gråta! Det var helt jävla hemskt! Jag kände bara hur arg jag vart på Micke och tog Nellie ifrån honom och försökte trösta henne samtidigt som jag själv kände hur tårarna började rinna.
Och Micke vart helt förstörd och båda två vart oroliga och vi visste inte om vi skulle åka in på akuten med henne eller inte.
Men hon lugnade ner sig ganska så snabbt! Så hon fick bröstet och somnade vi den och sen sov hon gott.
Det är först nu i efterhand som vi inser att vi kanske överreagerade och var så oroliga, för det vart inte en så kraftig smäll mot huvudet egentligen, hon fick ett litet märke som som var ett litet skrapsår typ.
Dagen efter på kvällen när hon hade feber så vart vi ju oroliga och åkte in på akuten iaf, för hon la en ganska stor pizza efter att jag hade försökt ge henne flytande alvedon, man märkte på dom på akuten att dom tyckte att vi var lite..jaa? Överdrivna.

Dom sa att hon var hälsan själv! Hon var jättefin, följde blocken bra och väldigt stark flicka. Men hon hade lite feber och var förkyld bara, så vi fick med oss panodil suppar hem som vi skulle ge henne istället för dom kan hon inte spy ut, möjligen bajsa, fast hon har faktiskt inte bajsat sen i söndags! Det är hennes rekord. Kommer nog bli en rejäl laddning som svämmar över sen när den kommer haha!

Men hon är frisk nu, iaf till hälften, hon har ingen feber, men förkylningen har inte släppt än, hon är fortfarande snorig. Och hon spydde i soffan tidigare för att få upp lite slem. Hon är så duktig.

Har försökt att få tag på Maya idag och igår, men hon har inte på sin telefon. Det var ju tänkt att vi skulle gå på stan idag. Får se om jag har orken lite senare också till att åka, eller om vi får ta det en annan dag. Jag var ju och köpte mig ett par jeans i lördags med Micke, men jag hade även behövt ett par leggings, såg ensom köpte ett par jättefina mörka jeans leggings när vi  stod i kassakön och skulle betala, och tänkte då att ett sådana där par skulle jag vilja ha och behöva! Men Nelllie var så grinig så hade inte tid att börja pröva och köpa dom också.
Tänker inte bara köpa med mig ett par, gjorde det när jag var på stan med Jennan och dom var för stora på mig, sitter typ som långkalsonger på mig, så det är inte speciellt fint.

Jag är grymt sugen på semlor och bruna bönor, jag har ju inte fått ha min fettisdag än!
Det är mycket annat som man hade kunnat berätta och skriva om, men jag ids inte.. Och Nellie vaknade nu, hennes första tupplur sen vi steg upp ur sängen, och den vart inte längre än en halvtimme. Det var lite snålt!
Men hon är ju stora tjejen idag! Idag fyller hon ju 4 månader!:)

Hejs!

Kommentarer
Postat av: Maaya

Hehe jo du. nu är det så här va att jag har slarvat bort min telefon....................IGEN! Blir man förvånad?

Less som fan men troligtvis har jag nytt nummer i morgon om jag får in pengarna då.

Puss

2009-02-26 @ 19:27:54
Postat av: lollo

hamnade här av en slump. Såg att våra tjejer är nästan lika gamla :)

2009-03-01 @ 18:36:37
URL: http://louisemodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0