En rolig överaskning!

Fick precis veta att Micke har tagit ledigt från jobber i morgon! Dom hade tydligen så lite att göra där så han passar på att ta ut en semesterdag då, jag blir ju givetvis överlycklig!
Känns så jävla skönt! Det är så kasst väder ute, man vill inte direkt gå ut och promenera eller gå utanför dörren över huvudtaget när det är sånt väder, så man sitter som bara hemma och väntar på att han ska sluta jobbet. Eller ja, idag har jag iaf bara gjort det. Carro har inte haft tid att umgås idag, pappa var förbi på en kopp kaffe bara en snabb sväng.. Sen har jag bara suttit och väntat med Nellan,

Gjorde i ordning mat tills Micke var hemma också, och det var förbannat äckligt! Gjorde makaroner med grillkorv och köttbullar tillsammans med matgrädde, men eftersom jag inte hade så mycket matgrädde så kokade jag upp gorgonzolasås+ lite mjölk för att fylla ut skiten som sen skulle in i ugnen som någon slags gratäng hade jag tänkt!
Nej, jag vet inte alls hur man lagar mat, men nu har jag iaf lärt mig att matlagningsgrädde inte ska göras till makarongratäng, får göra ostsås eller vad det nu var man skulle göra, lät komplicerat iaf, får fråga Nina hur man nu gjorde igen och pröva..
Nåja, Micke vart iaf överraskad! Och han tyckte att det var gulligt av mig.

Just nu sitter jag och stör mig, jag kan fan inte komma på hur man stavar överraskad, är det med ETT r, eller med TVÅ r?
Jag hatar att jag har börjat bli så dålig på att stava, har aldrig haft problem med det.

Nina och Jarkko var förbi just efter att vi hade ätit middag, Jarkko har köpt en ny bil igen, och Nina hon visade en häst på blocket som hon är sugen på att köpa, vad ska man säga?

Var till piteå igår också, mammas sambo Elisabeth fyllde 45 år. Så vi var på blomsterlander och köpte ett blomsterarrangemang åt henne, hon vart iaf jätteglad över den, hon tyckte att den var fin!

Och Nellan har upptäckt sina fötter nu, alltid när hon sitter i bumbon så lutar hon sig framåt och frar i sockarna, och när man lägger henne under babygymet så gör hon likadant! Det är så jävla sött!

Undrar vad man ska ta och hitta på i morgon? Kommer ju garanterat att vara likadant väder i morgon också. Men jag har ju iaf hela min familj hemma! Så det kommer att bli mysigt!

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0