Hos min mamma nu i Piteå!

Mamma skulle och hämta Joel och Camilla från Pappa idag, så hon frågade mig om jag ville följa med till Piteå och stanna över natten, hon skulle vara ledig i morgon, så jag sa ja, man får passa på, småsyskonen vill ju alltid att man ska komma och sova här med Nellie och det var ett tag sen sist så var ju tvungen att tacka ja då, + att jag tänkte passa på att ringa och boka en tid i Älvsbyn för gaddning nu när mamma är med, eftersom det är ju hur hon är ledig som styr när jag kan gaddas, för det är hon som får passa Nellan under tiden!

Måste även ringa bvc så Nellie får komma och vaccineras och måttas och vägas, det är ju som ett tag sen det gjordes nu och jag vill veta om hon gått upp något, tycker alltid det känns som om hon it ätit tillräckligt! Jag hoppas att allt är bra iaf!
Sen måste jag även ringa till tandläkaren eftersom min lagning lossnat, den gjorde det på mellandagarna och jag har fortfarande inte ringt om det, men jag är så jävla rädd!

Jennifer, Alexandra och Martin var förbi oss igår, det var trevligt att få umgås! Vi umgås fan inte så ofta som jag hade önskat, tycker det är så trevligt att sitta och prata om allt och ingenting, man kan ju som inte prata barn heller med dom andra kompisarna man har som man kan med henne heller, för en del vänner hatar ju när man pratar barn, men jag måste ju ha någon jämngammal att göra det med, tycker jag. Det som är så bra, för hon lessnar inte när man pratar!
Vart så glad när Jennan sa att hon tyckte att min Cheesecake var jättegod! Ska göra det fler gånger när hon ska hälsa på bara för att hon sa det!

Jag har ätit lax för första gången på typ 10 år idag! Jag hatar verkligen allt som har med fisk att göra, förutom fiskbullar i hummersås, det kan jag äta.
Det smakade (ursäkta språket) fitta med peppar på. Men jag måste lära mig att äta fisk nu för Nellans skull. För hon måste äta fisk när för det är bra för henne, och om jag inte äter det så kan jag ju inte tvinga henne, och jag måste ju laga fisk också, kan ju inte bara lita på att skolan ska tillförse henne med fisk, och det är ju ett tag tills hon börjar skolan, och sen är det ju lov också från skolan ibland. Och om jag börjar tidigt med fisk åt henne och att man äter det en gång i veckan (som dom rekomenderar?) så kanske hon kommer att börja tycka om fisk.

Mamma bara sitter framför datorn där uppe så jag passar på att skriva här då, fast jag har egentligen inget intressant att berätta, fast, det har jag ju egentligen kanske aldrig, men jag skriver ändå! Nu pratar hon i telefon också, och jag gissar att det är med den där Heikensköld  eller vad han nu hette, då varar väl det samtalet i flera timmar! Jag börjar tänka på öl när jag hör det där namnet, fan va gott det hade varit med en öl!

Jag saknar Mikael! Det är på gott och ont, man måste ju kunna vara ifrån varandra. Jag vill alltid ha honom vid min sida! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0