Mmm... Marabou!

Har smaskat i mig lite choklad, köpte en  med apelsinkrokant och en mintkrokant idag när jag, Micke och Nellie var och handlade på Ica Maxi, vi har varit och storshoppat idag!

Först bärde det av mot mormor och Affe, vi var ju tvugna att åka och kolla på husvagnen vi har fått av Affe,  visst den är riktigt gammal, den är från 75, men va fan! Det är ändå kul!
Sen stannade vi och fikade hos mormor, det är ju ett måste!

Sen efter det så åkte vi vidare till Dollarstore, för jag ville ha dessertskålar, eller glassskålar eller vad man nu vill kalla dom. Tänkte iaf ha dom när jag ska göra Cheesecake, och stoppa direkt i dom som portioner, + att det kan vara bra när man äter glass!

Sen så har vi ju fortfarande inte hängt upp någon lampa i Nellies rum/ Gästrummet och ingen i taket i vardagsrummet heller, där har vi bara en golvlampa, så vi åkte ut på Möbelhuset! Jag försökte först få Micke att köpa den fina soffan som jag vill ha, men han vill fortfarande ha kvar den gamla fula soffan som vi har, sen så såg jag den! Jag vart helt förälskad! Världens finaste lampa! Men den kostade 2200 kr, och det har vi faktiskt inte råd med, så vi får köpa den sen när vi flyttar till hus. Men det gjorde riktigt ont i hjärtat när den inte fick följa med oss hem. Vi köpte två andra lampor som vi fick dom båda två för 800 kr. Det får fan i mig lov att räcka, den ena lampan var ändå lite porrig! Tyckte dom både var fina dom också (fast inte alls i samma nivå som den andra!).

Jaa, sen var vi på Ica Maxi och handlade mat och sånt skit, och sen for vi vidare till Blomsterlandet för att handla ännu mer blommor till lägengeten! Men jag tror att den ena blomman frös ihjäl när vi gick ut till bilen, för nu är den brun, och den var vit innan, konstigt! Tycker faktiskt inte att man ska sälja sådana blommor på vintern om dom inte kan överleva 15 meter utomhus. Det var ju som stort slöseri med pengar, undrar om man kan åka tillbaka med den  om man har kvar kvittot? Så jävligt att det även var just min favorit av dom tre vi köpte

Blir nästan liite orolig, för Nellie har varit så duktig. Hon har som sovit tills vi kom till Maxi, och där skötte hon sig bra och förutom att hon vart less på slutet och då tog vi abra upp henne och bärde henne i famnen så var hon nöjd, sen så var hon vaken på Blomsterlandet också, men somnade om igen i bilen när vi var på väg hem, så hon har sovit ganska mycket känns det som.

Jaa, sen när vi kom hem så städade vi till lite i lägenheten och sen åkte fick vi finbesök av Adde, så vi åt tacos och sen såg vi Blattefierad med Shan Atci (haha IGEN!) och satt och surra en massa. Var trevligt tycker jag.
Fast Nellie var väldigt svår att få att somna om nu! Hon var lätt att natta, men sen när hon vaknade efter en och en halv timme så tog det jätte länge innan jag tog mig ut från rummet, när hon ahde somnat och jag reste mig ur sängen så vaknade hon av det! Och sen så när jag väl lyckades ta mig ur sängen utan att väcka henne så klev jag på en påse på golvet som prasslade till så att hon vaknade, så då var det bara att börja om igen!  Men får se nu om hon kommer att vakna mycket inatt.

Nu ska jag fortsätta se LA ink. Har inte annat att göra, Miami ink är mycket bättre, fast jag har faktiskt börjat lessna på även det. är väl för att dom sänder samma avsnitt om och om igen på travel and living kanalen.

Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0