Vaccination och sjuklingar

Micke har varit hemma från jobbet nu både idag och igår, han blir även hemma i morgon, han har haft upp till 38,9 graders feber och har legat däckad. Nu har han inte haft feber på ett par timmar, han hade 38,2 vid lunchtiden idag.
Och min huvudvärk har än idag inte släppt! Den är ganska så irriternande, men jag är glad över att jag ahr haft energi till att ta hand om Nellan ändå.

Igår var jag ensam på Nellies vaccination, man märkte då att man inte var helt frisk, man vart helt slut bara av att gå till vårdcentralen. Och jag var så rädd och nervös!
Men det var inte så farligt, Nellie klarade det galant! Vår barnmorska hämtade in en annan barnmorska och sen tanten från lab så den ena barnmorskan stack samtidigt som våran barnmorska i den andra benet eftersom det är två sprutor, och sen tanten från lab höll i Nellies ben, och Nellie satt i min famn och jag höll i hennes hnder så att hon inte skulle hjälpa dom :)
Hon skrek inget först, men sen typ just innan dom tryckt ut allting så skrek hon till, men det var mest för att hon vart förbannad över att man höll i henne tror jag, för hon vart tyst sen när alla släppte henne.
Hon är en riktig hårding, precis som sin mor;)

Hon verkar även ha klarat sig riktigt bra från biverkningar,jag har kollat henne nu med några timmars mellanrum med termometern, som högst har hon haft 37,6 grader. Så det är ingen fara, men däremot har hon spytt i morse klockan sex, men tror inte det berodde på vaccinationen, för hon spydde ju även förra veckan. Sånt som händer ju.
Men tack vare att hon spydde så har jag varit tvungen att tvätta i tvättstugan, för vi hade slut på rena underlakan.
Men det var ju bara bra, då fick man det gjort, och så har jag tvättat annat i vår tvättmaskin som vi har här hemma, för Micke hade slut på sockar också! Det är inte så ofta vi tvättar vitt, eftersom jag inte har några vita kläder, haha!

Sen har jag dessutom sorterat bort alla för små babykläder, det var två byrålådor det! Så jag har sorterat in det i två kartonger, en som ska tillbaka till mamma, och en som jag ska behålla som innehåller alla nya kläder som bara Nellan burit, och sen har jag lagt i en byrålåda lite kläder som jag inte vet vems vi har lånat dom av, så mamma och Marika får komma och sortera ut det som är deras.

Jag skulle klippa Nellies naglar nu innan hon skulle sova, och jag var på sista nageln, och det var hennes tumme, jag råkade klippa så att hon började blöda. Hon börja stor gråta, det var helt hemskt! Jag känner mig jätteelak mot henne nu! Tårarna bara rann ner på henne! Sen då slängde jag fram bröstet så hon skulle få äta och somna så hon slapp ha ont då låg hon och som snyfta medans hon åt ända tills hon somade!
Det tog ca 10 min innan hon somade. Hoppas hon it kommer att ha ont i tummen i morgon då.

Och jag har även varit hos Svanmo en sväng idag och käkat tårta, för hon fyllde ju 21 år idag. Och sen fyller Anna Kemnevall år idag. Och sen har Alexandra namnsdag idag. Och sen är det även mitt ex födelsedag. OCH sen är det 2 år sen som jag och Micke hade sex för första gången :) Tänk vad tiden går fort när man har roligt! Och nu har vi en bäbis i vår familj också! Det gick alldeles för fort, men lika lycklig är jag ändå!

Och när vi vägde Nellie igår på BVC så vägde hon 7620 och var 64,5 lång! Stora tjejen, tiden går så fort, snart kommer mamma få ladda bössan för alla killar som kommer springa efter henne.. Hojja, min stora dröm är att hennes kära far slutar vara allergisk så att Nellie kan ha sin hund och häst och då inte kommer att ha tid eller ögon för pojkar.
Drömma kan man ju!

Tant Carro kom förbi med en ny tröja till Nellan! Fy så snygg man kan vara!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Vad fin hon var i tröjan!

2009-02-18 @ 21:20:43
Postat av: Linnea

Åh så snygg man kan vara :)

2009-02-25 @ 10:49:14
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0