Vart ingen vaccination!

Dom ringde från vårdcentralen på morgonen och berättade att vår varnmorska var sjuk idag och att jag skulle ringa på onsdag och få en ny tid, kändes ändå ganska skönt, fast jag vet att det är viktigt att Nellie får den där vaccinationen.
Men då får jag en liten stund till att förbereda mig mentalt!

Har varit och köpt nya skor idag, det vart din sköna DVS skorna, dom hade inte Osiris skorna i min storlek. DVS skorna kostade 850 kr, fast fick dom för 800, känns så dyrt. Fast vad fan! Innan jag träffade Micke så var jag en riktig snålkärring, precis som min mor!
Jag hade aldrig köpt dom om det var innan jag träffade Micke, det är han som lärt mig att betala för saker, och på sätt och vis är det värt det. För då är det ju bättre kvalitet, vet ju mina förra skor jag haft innan jag träffade honom, dom har jag haft i ett år och då har det vart stora öppna hål i dom. Men skorna jag köpte nu sist har jag ju ändå haft i ett och ett halvt år, och det är ju inte stora hål i dom, den vart ju bara uppnött i hälen.
Fast iofs, jag betalade ändå bara 300 kr för dom förra, fast det var ju tokstor rea då på dom och tömning, hade ju kostat mycket innan rean och det var från samma affär som jag nu köpt DVS skorna.
Jag ser inte fram emot att gå in dom skorna, jag hatar att gå in skor. Dom förra skorna tog säkert tre månader innan jag slutade få ont av dom. Men det känns inte som att det är speciellt vanligt att det är så? Eller? Var iaf första gången det var så för mig. Nåja, inte alltför intressant!

Sen köpte jag en body åt Nellan från Åhlens, den kostade bara 39 kr för det var rea på den. Är grymt sugen på att köpa den där gröna barbapappa bodyn åt henne. Men jag väntar på rea, fast jag tror inte att den kommer att komma, så jag tror att jag tänker köpa den iaf nästa gång jag är på stan. Man ska inte snåla för barnen, men hon kan ju ändå inte ha den speciellt länge innan hon växer ur den. Så..

Har umgåtts med Maya idag också, vi satte oss och såg på Shan Atci, Blattefierad! Haha grymt rolig, lika bra som förra turnen han hade! Jag fattar inte varför jag har sådan blattehumor! Tycker det är så jävla roligt helt enkelt, tycker bättre om Shan Atcis stanup än Eddie Murphys.
Såg Delirious för någon vecka sen , nog var den rolig, men inte alls på samma nivå!

Sen satte vi oss och såg Magnus Betners också, men vi såg väl kanske halva sen slutade vi utan slutade med att vi satt och surrade och sen stack maya hem till sin mor.

Sen kom Micke hem, då stack vi till hans föräldrar och käkade middag, fattar inte varför Nellan alltid blir grinig när vi kommer dit, hon sätter alltid i gång och gråter och har sig när vi är där. Och hon klarar inte av att vara i sin farmor och farfars famn, utan då är det bara mamma och pappa som duger och även då är hon grinig, men hon blir kolugn när vi klär på henne och stoppar henne i bilbarnstolen och tänker fara. Hennes farmor tror att det är för att hon inte känner igen dom. Men det vette fan. Men jag tror ju inte heller att det är något personligt emot dom heller.

Sen på vägen hem så stannade vi till på blomsterlander och köpte två blommor, vi var ju verkligen tvungen att göra det. Vi har ju inga blommor hemma hos oss! Så det var på tiden, men vi måste skaffa mer blommor! Det var jui bara två till köjket, vi måste ha minst en till till köket och sen en eller två till vardagsrummet, och sen kanske till sovrummen? Men man får ta några åt gången! Sen kanske vi borde skaffa taklampa till ena sovrummet (Nellans rum men nuvarande gästrum) och sen till vardagsrummet. Vi har ju bara en golvlampa i vardagsrummet. Tycker att det är så mörkt på kvällarna när man bara har den.

Sen så har jag sett Shan Atci igen, fast med Micke! Han måste ju också se den, men han skrattade inte lika mycket som jag och Maya gjorde, han har ingen humor!

Hejs!

Kommentarer
Postat av: Maaya

Håller med :P

2009-02-03 @ 16:32:39
URL: http://ImorgonKanske
Postat av: Jennifer

jag tycker Nellie passar bra i rosa!

2009-02-04 @ 11:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0