Digestivekaka/Cheesecake

Vi var igår och handlade ingredienserna och lite till på kvantum så jag kunde göra digestivekakan som jag längtat efter, och den vart faktiskt god, och ännu godare tillsammmans med julmust! Är ganska så nöjd faktiskt! fattar inte varför jag blivit så färälskad i julmust, förr har jag inte varit så mycket för det, men denna vinter så har jag totalratat cola förutom när jag ätit tacos.

I väntan på att Digestivekakan skulle bli klar så åkte vi till Sunderbyn och bastade, Mickes päron var i Finland så huset var tomt. Men då hade vi ju vridit timern för mycket så den satte ju inte igång så vi fick vänta extra länge, för det tog ju ett tag innan vi kom på vad vi hade gjort för fel, haha!

Sen har vi suttit uppe och spelat Lulespelet inatt, första gången för mig, och Micke hittade på egna regler, han är så söt! Och han vann också! Man får passa på att göra saker medans Nellan sover, så jobbigt att ha henne i famnen medans man spelar och ska roa henne. Alla säger ju att hon är så bortskämd, men inte vill man ju att hon ska skrika, och hon kan gott få vara bortskämd som bäbis, hon är ju den förstfödde och än så länge så har jag inget till barn att se efter.

Och nu till det absolut roligaste! Carro har blivit tilldelad min gamla etta så hon ska flytta dit! Inflyttningsdatumet var nu till veckan så hon ska försöka fixa fort med kontraktet med Lulebo så att hon får flytta in dit så fort som möjligt! Tänk vad kul, nu ska hon bo på grannkvarteret, så nu har vi snart nära till varandra!

Nellie ligger i babygymet och tittar på tv, hon gör alltid det när hon lessnat på askerna som hänger ovanför henne, vet att Alexandra också är mycket för att se på tvn och var det i tidig ålder, men jag undrar om det är skadligt? Kan ju inte vara speciellt farligt tror jag, tror nästan alla barn kollar för det är ju  färg occh det rör sig så det är ju intressant, och det verkar inte ha tagit skada speciellt mycket på någon människa.
Men ska joina familjen en stund nu iaf! Men tar med en bild på min Digestivekaka iaf:) Eller kalla det Cheesecake om ni vill!





 




Kommentarer
Postat av: Evelina

Jo nog är de girlpower alltid =P håller med dig, klart man måste få skämma bort den förstfödde =)

2009-01-07 @ 00:18:26
URL: http://xevelinax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0