Dopet!

Igår så döpte vi Nellie. Hon tyckte inte att det var kul, hon slet av prästens glasögon på slutet och ville INTE ge tillbaka dom åt honom! Det var ändå ganska så sött!

Jag har inte kunnat sova ordentligt på länge för att jag har varit så nervös inför dopet! har varit så orolig över att människor ska börja tjaffsa med varandra och inte kunna bete sig, men det var ändå inte så farligt som jag hade förväntat mig. Och glad är jag för det. Känner mig lite som en hippie, tycker att människor lägger ner alldeles för mycket tid på att nervärdera och tycka illa om varandra,, i vissa fall utan anledning, så det blir som så sorligt att dom tack vare det utesluter sig själv från tex en fin cermoni, födelsedagar m.m.
Hade ångest efter dopet när jag tänkte på det av någon anledning. men försökte trycka bort det, igår var det ju Nellies dag, och hon förtjänar bättre! Hon är ju oskyldig i det hela!

Och Carola vart rörd och kände sig hedrad. Det var först igår som hon fick veta att Nellan fick sitt mellannamn efter henne! Tyckte att Carola förtjänade det, så mycket som hon har gjort för mig, hon är ju min familj helt enkelt! Och är det någon jag hoppas att Nellie ska likna av alla jag känner, så är det henne! För då vet jag att jag aldrig behöver oroa mig för henne!

Idag så har vi varit och lämnat tillbaka "blippen" och betalat lokalhyran! Pappa fick skjutsa mig att göra det medans Micke var på jobbet. Nu vad som händer i kväll har jag ingen aning om!

Carro flyttade in i hennes lägenhet i fredags! Så nu är vi gårdsgrannar! Det känns så härligt! Vi har som it umgåtts så mycket på senare dagar, men nu kan vi återuppta det enklare! Ochg nu har jga kanske förhoppningsvis någon som vill umgås med mig om dagarna! Känner mig så ensam när Micke är på jobbet.

Bjuder på två bilder från dopet, vart inte så mycket fotat med min kamera och har inte fått bilderna som dom andra fotade än!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Klart människor ska kunna bete sig och lägga det åt sidan för en stund! Tycker då jag iaf. Dopet var jätte fint!

2009-01-19 @ 20:14:11
Postat av: tina

shiit vad fint du var cicci : ) jätte fin

2009-01-20 @ 11:17:51
URL: http://tinoolino.blogg.se/
Postat av: Anonym

jätte fint dop :) hoppas nu bilderna kommer med posten snart :)

2009-01-22 @ 09:32:16
Postat av: Anonym

Jag har ju bärselen, har börjat använda den lite igen, den trivs hon bra i, sen är det väldigt bra för man får mer motion för allting blir ju tyngre :)

2009-01-28 @ 21:13:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0