Hon vill it sova!

Lilla madame här är piggelin och vägrar att sova, ligger vi ner i sängen och jag ger henne bröstet så blir hon skirförbannad, men sätter man sig upp så gick det bra, tillslut funkade inte ens det så jag gav upp. Så nu sitter jag i soffan med henne och skriver, hon är nöjd och skriker inte då!

Har varit i råne hos Mickes syster, lilla Elis fyllde två år så vi for dit och åt tårta, vi vart där till efter åtta någon gång så vi var inte hemma förän strax efter halv nio, Nellan sov i bilen och sen kanske en halvtimme där borta, antar att det är därför hon inte vill sova nu? Kanske får börja att det är stenhårt att vi inte kan vara på besök efter åtta, jag brukar ju i vanliga fall natta henne vid halvåtta-åtta tiden.

Vi gav Elis en verktygssats och sen Talande "draken" bilen från Rorri, han älskar Rorri filmen där som dom har, så tänkte när jag såg den på leksaksaffärn på storheden som jag inte minns namnet på nu för tillfället är perfekt till honom! Tyckte själv att den var ganska frän!

Btw vi har köpt en laptop igår! Har ingen aning om varför egentligen, vi är ju inte direkt i behov av den eftersom vi har en bra stationär dator, men är väl för att inte bråka om den då, så Micke kan hålla på med sina elprogrameringar etc.

Ska iväg och rida i morgon också, bara hoppas att det inte gör ont i lilltåna, haha! Jag och Carro promenerade hem från socbyggnaden igår, det tog ca 1 timme och 35 min, stannade bara till på apoteket på Örnäset så jag kunde köpa flourskölj och flourtabletter, men jag var korkad som hade på mig ett par nya skor som inte är ingådda! Så jag kände där vid Statoil att det började göra ganska så ont, då hade vi alltså gått halvvägs..
Så idag har jag inte tagit någon promenad och ridningen blir min motion för mårgondagen, var och red i fredags också i skogen och galopperade, var gode skönt, och aldrig förr har träningsvärk i magen varit så härligt!

Jag känner mig verkligen FET just nu, jag är äcklig! Finns ingenting på mig som ser bra ut! Jag hatar verkligen ALLT med mitt utseende just nu! Försöker gå ner i vikt och motionera, det är inte alltid man har orken att gå heller, för jag har tamefan ingen energi alls, om inte jag sover 10 timmar så är jag helt slut typ. Vet inte om det beror på för att jag ammar elller att det är för varmt när vi sover så att man kanske får dålig sömn.
Försöker att inte slarva med maten, men det går inte heller nå vidare, men har blivit bättre vad gäller slisk och sånt, vart nog sockerberoende under graviditeten, för då vart jag verkligen ledsen om jag inte fick nå godis varje dag.
Jag känner mig verkligen misslyckad...

Nu har Nellie somnat iaf, blir spännande och se hur länge vi kommer att sova i morgon, jag lär ju sova länge iaf. Om Nellie vaknar så slänger jag ju bara fram bröstet och fortsätter sova.
Har kommit på en annan sak också, när jag vaknar på natten för att byta blöja på Nellan så tycker jag att det är varmt, fryser ingenting när jag tar av mig täcket och sånt, men på morgonen när jag vaknar för att stiga upp, då fryser jag bara jag ligger under täcket till och med, så jag ligger alltid klvar jättelänge innan jag stiger upp! Underligt.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0