Ridningen igår

Det gick bra att rida igår, vart inte att rida med westernsadel för Nina hade slängt på vanliga sadeln när jag kom så det var bara att gå till hennes bil och byta till ridkläderna där och sen hoppa upp i sadeln, ganska så soft!

Bella var så jävla jobbig på ditvägen, hon vägrade gå framåt och ryggade bara bakåt hela tiden först, sen fick jag henne att gå framåt, men satan jag fick inte upp henne i galopp, och när jag fick det så var det den sämsta galoppen, ingen fart alls!
Så jag höll mig till traven då och jobbade med henne istället och gjorde skänkelvikningar efter vägen.
När vi skulle vända så att vi kunde rida hem igen då slog hon igång turboknappen! Då fick jag hålla i henne lite grann, ibland känner man sig som en trasdocka för hon är som så rund i galoppen som Nina så vackert säger.
Hon ville nog hem till Nina, hon är så jävla mammakär den där hästen.
Men vi galopperade hela vägen till korsningen, höll på att ramla av två gånger för Bella vart ju skiträdd mitt i allting för något, första gången tror jag det var fåglar iaf! Sen avvek vi från vägen och skrittade mest och travade sista vägen hem från stallet.

Jo just ja! Det låg ett ben från ett djur mitt på vägen där vars vi red, undrar vad det är för djur som har dragit upp den där ifrån? Räven kanske? Kan inte komma på något annat djur som skulle ha gjort det.

Nellie hade typ gråtit hela tiden då jag var borta, hon hade vaknat när dom kommit till lägenheten och sen hade hon väl varit hungrig eller nå, när jag pratade i telefon med Nina så hörde man hur hon gallskrek i bakgrunden, vilken ångest jag fick eftersom jag var ju ändå och red i 1,5 timme typ. Så hon var ju i från mig i 2 timmar.
Tror det dröjer ett tag nu innan Nina är redo för att ta hand om Nellie igen medans jag är och rider, sa till Micke igårkväll att vi får åka och rida när han är ledig så att han kan ta hand om Nellie, det tyckte han lät bra.

På kvällen senare efter att vi hade ätit så badade jag badkar med Nellan och duschade sen. Efter det så var det raka vägen till sängen för Nellie, hon hade ju inte sovit så mycket som hon brukar under dagen, men hon ville som inte somna ändå, men tillslut gick det!

Då satte jag och Micke oss och såg Thomas Järvheden-Seriöst roligt, den var rolig också, fast jag tror den var mer rolig för att vi båda två var ganska trötta. Sen efter att vi sett den så gick vi och la oss i sängen för att sova.

Nellie vaknade två gånger medans vi såg film och hon somnade om av sig själv då, så det var otroligt skönt.

Om en timme ungefär så ska vi ut och promenera, blir bara en liten svöng för Carro mådde inte bra idag, hon hade ont i magen så det är väll henens magsår. Så vi ska bara gå till vårdcentralen och tillbaka.
Sen ska Carola komma och låna tvättstugan för hon måste tvätta madrassen för Tilde hade kissat ner den när dom sov.
Sen i kväll så ska jag på Banthai med Maya, Jennan och Svanmo och käka. Känner mig inte speciellt taggad faktiskt, men kanske blir det under dagen..

Nu leka lite med Nellie och dricka upp kaffet.
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0