Tidig morgon!

För mig och Nellie blev det att stiga upp tidigt, vi steg upp redan klockan 8, hon låg och jollra som vanligt, och sen gnällde hon till lite, kom då på  att jag inte hade stigit upp och bytt någon blöja på henne inatt, så gjorde det fort då, och den var jätte kissig. Får jätte dåligt samvete när jag inte gör det, ibland så har det inte varit nödvändigt för då har hon inte kissat så mycket, men denna gång var det mycket kiss i blöjan.
Jag fattar inte hur hon kan ha så bra morgonhumör? Hon måste ha fått det från Micke.
Jag har iaf tur att jag inte har en tös heller som vill stiga  före fan! Jag har en väldigt stor tur, men jag vet ju att senare så blir det ju att stiga upp tidigare än vad jag är van vid. Men step by step! En liten bit i taget!
Är lite imponerad över att jag inte är så jättetrött nu heller.Tror att det är för att jag ser fram emot att åka och rida.

Sitter nu och dricker morgonkaffet och skriver här, Nellie ligger brevid mig och på tvn så är det Norbit som man småkikar på lite då och då. Har ringt pappa och sagt att han ska strunta i sitt morgonkaffe och komma hit och dricka det så vi kan åka ut till Ersnäs så fort som möjligt så att jag får rida! Han skulle komma efter tio, han var tvungen att hjälpa sin bror med att vara och lämna in datorn på ComegaData, han har tydligen lite svårt för att bära.

Jag funderar på om jag skulle ta och rida Bella med westernsadeln? Är lite smått sugen på det, men om det inte blir nu så kan man ju alltid ta det en annan gång.
Det är så synd att Ersnäs ligger så långt bort så att man alltid måste be pappa eller någon annan skjutsa, tycker om att rida och skulle vilja göra det oftare, och man får ju bra med muskler av det+ att det är bra för själen!

Nu börjar Nellan att bli lite grinig, är nog dags för en tupplur för henne snart.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0