Än kan jag!

Kan man säga så? haha, det var iaf det första jag sa till Micke när jag kom hem från krogen och väckte honom!
var så glad, trots att man är 10 kg fetare än innan graviditeten och har hängmage så är det fortfarande killar som kommer fram och raggar, och även om man sa att man var mamma så gick dom inte!
Jag hade värsta föreställningen i hjärnan att ingen ens skulle titta åt mitt håll, för jag känner mig verkligen inte snygg när jag tittar mig i spegeln nå mer, jag känner mig bara risig och fet och rynkig! Men jag blev verkligen jätteglad!
Det var ett riktigt boost för självförtroendet att gå ut iaf, även om man kände sig dum som mamma. Fast Nellie var lika glad morgonen efter.
Och jag var inte så bakis heller, drack inte speciellt mycket, vart tre öl och två xider innan krogen, sen på krogen 1 öl och sen en shot.
Var ju ut med Carola och Yosabeth, sen var det två andra, Annica tror jag den ena hette. Det var kul! Vi dansade hela kvällen! Var ute på färjan kanske ska nämnas, tanken var också att jag skulle dra med yosabeth på Heros också, så hon skulle få hitta ett kex som är lite mer lik henne, men det hanns som aldrig med, men jag var hemma innan dom stängde krogen iaf.

Träffade bland annat en kille som undrade vars i luleå han skulle gå om han skulle tatuera sig, jag sa att han skulle åka till Älvsbyn eller Piteå istället om han ville ha någon som tatuerade bra, sen tyckte han att jag skulle följa med och gadda mig jag med! Fick också många komplimanger för mig tatuering, klart jag fick! Det är ju Jeremiah som har gjort den! När jag drog upp ärmen på andra armen så fick jag inte lika mycket komplimanger, och det är klart, den är ju gjord i luleå.. Men även den kommer så småningom att bli fin, jag ska åka till Älvsbyn och fixa till den när jag har pengar till det, sprättade ju hela min skatteåterbäring på vår semester i Uppsala så det blir ingen gaddning i sommar, men ska önska mig pengar i födelsedagspresent så ska jag nog fixa upp den sen.

Nåja, fredagen gjordes inte så mycket, var så trött så jag sov så fort jag fick chansen. Sen vart bode jag och Micke telefonterroriserad av Martin, vi ides inte svara till slut. Så satt och såg film och myste ju.

Och igår så var vi och hälsade på mormor, och sen  så hade Carola inflyttningsfest, så vi var dit, och Nellie fick jättemycket uppmärksamhet och hon tyckte det var jättekul! Alla tycker att Nellie är så glad och nöjd jämt! Hon är nästan aldrig på dåligt humör! Vi måste ju göra ett jävla bra jobb!
Vi åkte hem runt kvart i åtta tiden , nellie ska ju egentligen ha sin kvällsgröt halv åtta, men hon fick det vid åtta tiden då istället och fick vara uppe till halv nio istället för åtta.
Men hon ville verkligen inte sova, hon var på så bra humör och busade i sängen, så vi tänkte Äh va fan det är ju lördag! Men hon vi fick henne inte att sova förän strax före tio! Men men! Det är ju egentligen ingen skada skedd över det. Ibland får man bryta på rutinerna!

Nu idag så ska vi åka till stugan iaf och vara där en natt. Micke tog med Nellie och handlade. Ganska skönt att få sitta ensam hemma också. Så nu fick jag motovation till att blogga. Vi ska stanna till och hyra några filmer innan vi drar dit också så man har något att göra där, jag är inte alls sugen på att åka dit, bara en jävla massa mygg som kommer att äta upp min vackra dotter, och tänker att det kan ju inte vara kul för en bäbis att få en massa myggbett, hon kanske blir jättegrinig för den kommer klia mycket, men vi får hålla oss inne och när hon är ute får vi ha henne i vagnen med myggnätet på. Och sen hoppas att ingen humla bränner henne heller. Dom är livsfarliga!

Nu ska jag passa på att packa åt oss alla medans dom är borta. Hejs!

Kommentarer
Postat av: Linda

Är det någon privat som tatuerar i Älvsbyn eller har han studio? :)

2009-07-12 @ 18:43:25
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Ah okej. :) Vet du om han brukar vara väldigt uppbokad? Tycker alla är så fullbokade. :p

2009-07-13 @ 22:00:10
URL: http://liiindaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0