Full fart på Nelson!

Nu har hon verkligen satt igång!
I söndags så ramlade hon ut lärågåstolen, men hon gjorde sig absolut it illa! Såg mest ganska roligt ut! Hon lutade sig över leklådan och skulle gräva efter något när hon satt i den och så höll hon över, men hon hamnade med fötterna på marken och reagerade inte alls utan fortsätte att gräva i leklådan!
Men igår morse så gjorde hon illa sig;(.
Hon vaknade på morgonen och ville ha bröstet så jag tog över henne till våran säng, Micke hade stigit upp redan för att fara på jobbet, jag somnade om som jag alltid gör på morgonen när jag ammar, mitt var det är så hörde jag en duns i golvet och hur Nellie började gråta, fick panik och flög upp ur sängen, hon hade krypit eller tullar över till andra sidan av sängen och ramlat i golvet, så nu har hon ett stort blåmärke på sidan av pannan! En sådan jävla tur att vi inte har trägolv!
Men hon verkade mest ha blivit rädd ändå, för jag hann bara ut till vardagsrummet med henne så slutade hon gråta.

Nu får man vara försiktig! La mig på golvet i vardagsrummet och ammade nu i morse istället, vågar inte amma i sängen nu när Micke har börjat jobba och inte ligger i sängen. Det är tungt att stiga upp, jag är ju som sagt inte en morgonmänniska, men så är det ju att vara förälder! Det är det allra värsta än så länge med föräldrarollen faktiskt.

Förra veckan var vi och hälsade på Nina och Jarkkos hemmabyggda husbåt. Jarkko hade hyrt en Jetski så Micke prövade på det också då. Han tyckte att det var roligt, sen prövade Nina det också, och Nina var en riktig naturbegåvning på det, den jäveln är en naturbegåvning på allting..
Ja, jag är avundsjuk, vill också vara bra på nånting någon gång..

Carro fyllde även år i lördags, hon ville att vi skulle ut på krogen då och fira och grilla, det är klart att man ställer upp då!
Men det gick inte riktigt som vi hade tänkt oss.
Vi hann ut på Allstar, men jag hann inte vara där så länge så började jag må illa, fick gå på toaletten och spy, och halv ett satt jag i taxin på väg hem.
Hade inte druckit mycket, men hade dock tagit hostmedicin kvällen innan, jag har börjat se ett mönster när det gäller det där.
Men jag mådde ändå bra dagen efter som tur var, var bara trötter.

Har bokat om och beställt extensionen nu,  gjorde det när jag och Carro var på stan i fredags, så fredagen när lulekalaset är så har jag en tid för att sätta i slingorna, det vart lila och rosa, och så klippningen förstås.
När vi var på stan så satte Nellie en äppelbit i halsen, Carro slog henne på ryggen för hon fick inte upp den och då spydde hon upp sitt mellanmål, var lagom mysigt, kräk överallt på henne och barnvagnen, haha!
Fick gå upp på mat och prats toaletter och jag bytte kläder och torkade av Nellie och spolade bort spyan från Nelson och Carro skrubbade bort spyan från vagnen, GOOD TEAMWORK!
Det är tur att man har en vän som hon :)

Nu ids jag inte skriva så mycket mer, ska iaf någon dag lägga upp bilderna på när Nina och Micke körde Jetski, men har inte orkat att ens föra över dom till datorn än. Jag är så lat!

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0