Hemma från Uppsala

Var hemma på Hertsön igår morse kl.07.20. Och det var så skönt att få lägga sig raklång i sängen!
Både resan it och hem gick jätte bra med Nellie, hon sov mesta delen, och när hon inte sov så gav man henne majskrokar eller leksaker, eller kanske buffade henne på magen så somnade hon om!
Vi hann it gå på stan mer än en timme på fredagen, torsdagen gick vi aldrig på stan, men vart ju iaf en tunika, ett par mjukisshorts och en palestinasjal!

Peter var så tjusig på sin examen! Jag är en jättestolt lillasyster, man tänker efter.
För 5 år sen hade han inte ens fullständigt betyg från gymnasiet, nu är han utbildad sjuksköterska! Tänk om man själv hade haft en sådan stark drivkraft som han när han har bestämt sig!
Hans flickvän hade också tagit examen nu! Hon är nu utbildad hudterapeut!

Hade velat vara där iaf en dag till, tyckte att vi hade alldeles för bråttom hem. Men men. har pratat med Peter idag och vi har sagt att vi får ta och komma ner i sommar igen då fast med tåget, passade då också på att kola upp priser, men jag tror att det blir att ta flyget istället, det blir fan i mig billigare, och mycket bekvämare, eller så bilar man igen? Kostar ju lika mycket på ett ungefär. Beroende på vad man har för bil förstås. Om vi INTE har våran bil så blir det ungefär lika dyrt!

Jag tog inte så myket bilder, fast jag hade med mig hela "mediaväskan", Orkade inte släpa med mig den överallt. Men Nina har tagit, men har inte fått hennes bilder än. Så jag har inte så mycket bilder att lägga upp. Lägger nog kanske upp då någongång!
Vilket mäktigt universitet förresten?


Storebror Peter gör rolig min!


Peter vackra flickvän Natalie!



Mormor och morbror Affe.


Idag har jag och Micke varit på handlekadar utbildning så han kan övningsköra med mig! Nu är det bara att vänta på att det ska bli klart så vi får hem papperna, då kan vi sätta igång!
Gud vad tråkigt det var att sitta där, men samtidigt så förstår jag nu iaf att det faktiskt är ett ganska bra initiativ till att göra övningskörningen så effektiv som möjligt, dom hjälper ju handledarna, dom "lär" ju dom lite om hur dom ska lära ut sakerr, och hur dom ska göra det, lite tips helt enkelt! Tyckte det var ganska bra då faktiskt.

Mamma var med Nellie medans vi var på den där utbildningen, dom hade varit ute på storheden!

Justja! Vi har varit och röstat också! Sitter nu och tittar på ettan, piratpartiet har tydligen tagit sig in iaf, får se när allting är slutgiltigt!

Orkar inte skriva något mer! Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0