Midsommar!

Hade en trevlig midsommar igår, vi åkte till råneå vid fyra tiden. Då hade vi gunnit avfärga håret, sova i omgångar ochs en göra oss i ordning. När vi väl kom dit så påbörjade dom maten, och det var så gott! Det är alltid så gott att ätra där, dom ät grill mästare och Mickes syster är så duktig på att laga mat och baka!
vart iaf grillad oxfile med gorgonzolasås och en jättegod hemmagjord sallad med potatis i. Sen till efterrätt så vart det en tårta med grädde och märängbotten, med enmassa goba frukter och jordgubbar på, och glass till! Oooh, vad jag svullade igår!
Dessutom så fick jag en öl och sen en grogg, men groggen var äcklig! Så jag drack bara halva groggen, tvingade i mig den för att jag inte ville säga att den var dålig, ville ju inte verka kräsen,hade redan tackat nej till baileys och whiskey, men sen innan jag druckit upp halva så sa Micke att vi skulle åka!
Köpte mig även ett ciggpaket igår, så jag rökte också, men bara två stycken. Ville som inte ha mer. Hurra?
Micke tjurade iaf hela kvällen över att jag rökte, fattar inte varför han ska bli sån, när han träffade mig så rökte jag, vad hade han förväntat sig?

Anledningen till att jag drack och unnade mig två cigaretter var för att igår var det dags för Nellie att sluta upp med nattammningen, och det gick faktiskt förvånansvärt bra! Hon har bara vaknat två gånger! Okej, hon skrek säkert en timme första gången innan hon somnade om, men andra gången tog det nog bara en halvtimme! Jag hade förväntat mig minst två timmar första ronden! Och sen så hade jag förväntat mig fler ronder.
Mickes syster och David gav oss också tipset att jag inte skulle trösta henne, det var bättre att Micke skulle sköta allt sånt där, för annars så skulle hon bli tokig och bara vilja ha bröstet.
Prövade ju en helg en gång när Micke var ute med astt när hon vaknade och inte ville ha bröst att hon då inte fick något, då skrek hon i en timme och 45 minuter, och tillslut så trodde hon att mina fingrar var bröst när jag var och strök henne på kinden och klappade henne på magen så hon började söka fingrarna på mig och skulle suga?

Får se vad man hittar på idag iaf, behövs verkligen städa här hemma, och om vi skulle hjälpas åt så är vi ju klara på en timme! Men jag känner mig lat, så får ju se vad som händer.
Och vad ska jag laga för mat idag?

Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0