Nu i ro, slumra in!

Har precis fått Nellie att sova, det vart en sen dag idag, har varit och hälsat på Carola, Tove och Tilde i deras nya hus. Så nattningen blev  som uppskjuten en timme, eller hon slumtade till i famnen vid deras köksbord när jag ammade henne där runt halv åtta tiden, men sen när hon vaknade så började jag klä på henne och gå hem.
Hon var vaken hela tiden, hämtade upp haklappen hos Jennifer på samma gång som jag hade glömt förra veckan också.
Så nattningen började först klockan nio, för när vi var hmme så var vi ju tvungna att fixa gröten och sen amma och byta till pyjamas och borsta tänderna och övriga rutiner.
Så hon var lite seg att så att somna, eller hon somande till i fem minuter, efter fem minuter! Men vaknade sen, så jag fick ligga och hålla handen med henne mellan spjälerna och hon låg och tittade på mig i mörkret, man såg bara som ett blänk från hennes ögon. Sen somnade hon tillslut!

Micke har inte kommit hem än. Han började på jobbet sex i morse, han och några andra från jobbet skulle till Stockholm på kia kurs, så han borde vara hemma snart iaf. Prövade ringa honom när när vi gick hem men då var telefonen avslagen så han satt nog på planet på väg hem igen. Stackarn är säkert jätte trött!

Har varit ut en sväng på storheden, på biltema och testat en cykel jag eventuellt ska köpa också! var ut med pappa, fö han skulle köpa oljefilter och motorolja. Sen var vi hem till honom också, Nellie fick äta själv, men hon tyckte att det var roligare att plaska med händerna i maten. Så vi fick ställa henne i duschen efter den måltiden! Sen efter att jag varit där så gick jag som direkt till Carola.

Ja det var min dag, inte så spännande egentligen, men jag lever inge spännande liv! Men jag trivs som ändå! Är som skönare när allt rullar på, när man inte har något att oroa sig över!
Min Micke är bäst! Jag låg igår och tänkte innan jag somnade på hur gott han luktar! Älskar hans lukt!
Förutom när han har dålig andedräkt, eller fiser..

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0