Grattis Jennan!

Idag är det en stor dag, för det är Jennans födelsedag idag! Hon blir hela 20 år gammal, så tyvärr får du nog börja gå på bolaget själv nu!
Hon ville inte bli firad av sina vänner idag, utan hon umgås med familjen idag och på fredag så ska hon ha fest hemma hos sig och fira tillsammans med sina vänner, problemet är att mamma fyller år då, och sen så eftersom dom ska festa hos Jennan sen på kvällen så villl jag inte ta med mig Nellie dit, men Micke kan ju vara hemma med henne, så möjligen att jag är hos mamma på dagen och hinner hem till kvällen.

Mamma kommer hit på torsdag iaf, för jag ska på röntgen då och jag behöver någon som är med och är med Nellie då, och pappa är ju upptagen för då ska han på utvärdering ang. hans jobbförmåga och Micke jobbar till fem hela veckan. Så eventuellt att jag då åker med mamma till Piteå och övernattar hos henne.

Vi var i råne i lördags efter att vi hade kommit hem från stugan, vi var bjudna på middag hos Mickes syster, och det var så gott! Det var pasta och paprika, fläskfile, tomat och någon konstig ost på som var tillagad i ugnen, MUMMA!
Mickes syster är så duktig på att laga mat, önskar att jag också kunde laga lika bra mat.
Jag tycker bättre om att baka, för det fryser man ner och gör jätte mycket av på en gång. fast jag tycker inte att jag är speciellt bra på det heller.
Igår så gjorde jag faktiskt cheesecake, och sen gjorde jag dumlekakor. Var ju bara tvungen eftersom pappa inte visste vad cheesecake var, så jag bjöd hem honom idag så han fick smaka det. Och han gillade faktiskt det!

Var även och storhandlade igår också tillsammans med pappa, och då köpte jag en sån där färdigblandad mjölkersättning för jag tänkte  försöka få Nellie att dricka det, men hon vägrade! Hon bara skrek och grät! Hon vägrar flaska! Jag vet inte vad jag ska ta mig till! VIsst det är inte hela världen egentligen, men det hade varit skönt att inte alltid behöva tänka på att om man lämnar henne hemma med hennes pappa att man faktiskt inte måste rusa hem efter någon timme för att hon är hungrig, för ibland är det ju så att man sitter och har det riktigt trevligt och verkligen inte vill kanske avsluta ett roligt samtal med sina vänner eller så typ.
Men hon är ju mammas flicka:) Det kan jag ändå leva med!

Ska i morgon ta mig in till stan! Hoppas att jag vågar mig med bussen, jag är ju så larvig! Tycker det är så jobbigt att ta mig upp på bussen med vagnen!

Nåja, nu ska jag glo teve en stund. Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0