Nellie sjuk!

Hon har haft feber toppar på 38.7 grader i veckan, men idag så har hon varit helt feberfri! Men hon är jätte snorig och rosslig i halsen, hon låter precis som min farbror bengt gjorde när han låg på sjukhuset innan han dog.
Hon har ändå fått bricanyl idag, har bara gett henne två gånger tidigare i veckan men beslöt mig då för att inte ge henne det nåmer då jag tyckte att allt bara vart värre, ochhon började bajsa så konstigt också, en liten klick hela tiden, så hon vart jätte öm i rumpan efter ett tag. Men nu har jag iaf gett henne det, men hon får inte någon gröt på morgonen och ingen potatis och palsternacka till middag, utan tvingar i henne massa bröstmjölk istället föra att hon ska kunna bajsa lättare, så att det inte är att hon har förstoppning eller något.

Hur som haver, Bricanylen har ändå funkat bra idag, nu har den slutat ge effekt iaf, så man hör hur hon låter nu. men hon ska få mer nu när hon vaknar. Man märker att hon trots febern fortfarande inte är frisk. Visst, hon är vaken länge mellan gångerna, men när hon nu under dagen har somnat så har hon sovit jättelänge, typ 1,5 timme åt gången.

Synd att det vart som det blev, det var egentligen tänkt att jag, Nellie, Micke, Alexandra, Jennan och Martin skulle åka upp till våran stuga och umgås och köra skoter nu i helgen. Men när Nellie är i detta skick så vill jag inte ta dit henne. Märkte igår när hon var feber fri också, så passade jag på att ta henne i vagnen så att man fick lite frisk luft, så vi gick till ica och handlade lite, och senare så hade hon feber igen då. Fast hon ahr ändå också sovit bra i natt faktiskt! Hon har inte vaknat 3482348 gånger, utan kanske bara 3 gånger tror jag!

Nu kanske det är så att Micke åker upp till Martins stuga istället denna helg. Han har inte bestämt sig än hur han skulle göra. För min del så får han åka upp, även om det blir tråkigt för mig, Hade så gärna behövt och velat gå på stan och köpa mig en vårjacka nu och sen behöver Nellan mer byxor och bodys i storlek 68 och 74. man känner sig ganska fjantig när man springer runt i en varm vinterjacka, och sen är det en aning varmt också, man vill itne direkt gå ut på en promenad.

Jag saknar Carro, nu vill jag att hon ska komma hem till Sverige! Jävla lyxunge, vara i Thailand och glassa på stranden och bada! Orättvist! Fasst visst, i den här kroppen som jag har nu så vill man ju inte direkt hoppa i en biini och ge sig ut på stranden.

Nu sitter jag bara och dumskriver ju!

Ska försöka göra något nyttigt nu istället, Nina och pappa skulle komma förbi, dom skulle bara in på motorgården en sväng.

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0