Shopaholics

Idag vart det stan iaf, Nellie var feberfri hela dagen igår, så jag tänkte att det skadar inte för henne att få följa med på stan. Det var även marknad idag på stan. Jag ville köpa en palestinasjal där, den var rosa, fanns även en grön som jag ville ha.
Men det är lustigt det där. jag hittar alltid något jag vill köpa på en marknad, men jag köper det nästan aldrig, för man orkar aldrig gp till en bankomat för att ta ut pengar, för jag har nästan aldrig pengar löst på mig. Man betalar ju alltid med kortet när man handlar något.

Men vi storhandlat idag på stan! Micke fick följa med oss också! För Carola hann inte idag, så hon och jag ska gå någon annan dag. Då har jag tänkt pröva ett par jättefina jeans jag såg på cubus och sen ska jag in på hm och gina tricot och köpa tunikor.

Jag köpte två par byxor åt nellie, tre bodys, och ett par jeans åt henne. Sen fick hon en mössa, en badboll och sen ett par vantar som hon kan ha nu, och sen som hon kan ha nästa vinter.
Sen hittade vi en jättefin tjock jeansjacka som jag och Micke vart helt förälskade i som vi ville Nellie skulle ha, men vi köpte den inte, för vi visste inte i villken storlek vi skulle köpa den åt henne. För nu är hon fortfarande så liten och det är så kallt att jag vill att hon ska ha overall på sig.
Sen så var vi in på apoteket och handlade flourtabletter och alvedonsuppar åt Nellan, eftersom det är ett rent helvete att få henne att ta den flytande alvedonet. Hon spottar bara ut det.

Sen köpte jag en vårjacka åt mig. Och Micke han köpte sig två par huvtröjor!

Ja och igår så köpte vi en systemkamera, igen!
Vi köpte ju en i somras, men jag hade sönder den redan dagen efter att vi hade köpt den, och vi tog ingen försäkring på den, jag tyckte ju att det skulle vara onödigt eftersom det bara var att se till att förvara den så att Nellie inte skulle nå den sen när hon kommit.
Men vi lurade dom och sa att det var så när vi fick den, eller lurade och lurade, dom trodde ju som inte på oss heller, men dom sa " Ja, ni är dom första som kommer in och säger att objektivets fästen var trasiga när dom har köpt denna kamera, men vi kan ju inte heller påstå att ni ljuger".
Så vi fick pengarna tillbaka då.
Men denna gång så tog vi faktiskt en försäkring!

Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0