Ytlig värld vi lever i

Har tänkt på det ganska länge nu. Hur ytliga och tråkiga är inte människor egentligen?

Vi läser människors bloggar som vi inte ens träffat i verkliga livet, och dom människors bloggar som vi allra mest vill läsa är 17 åringar som bloggar om vad dom bär för kläder denna dag och hur mycket dom älskar gladiatorsandaler?
Vad är det som är så jävla intressant egentligen? Sen änny yngre flickor som bloggar om push up hit och dit med idominsalva på läpparna och försöker smutskasta varandra och skriver hur patetiska den ena parten är.

Är det verkligen dom människorna som vi identifierar oss med? Så tänker jag iaf, av kändisbloggarna så läser jag dom som har likhet med mitt liv, med andra ord, jag gilar mammabeckas blogg! Hon är den enda kändisbloggaren eller vad man vill kalla det som jag gillar att läsa om hur hennes dag har varit. Förstår att dom som inte har barn inte är ett dugg intresserad av att läsa den kanske. Men även jag gillar kläder, men jag skiter blanka fan i vad den där Kenza eller blondinbella har som " dagens outfit". Och det är inte personligt mot dom. Men jag tycker inte att det är så viktigt.
Men likförbannad så är jag inne och kollar hennes blogg emellanåt, kan ni gissa varför?
Hihi, jag hittade hennes blogg i december månad, och då hade hon juklkalender då det varje dag var en tävling där man kunde vinna presentkort, löshår och andra saker som kan kosta ganska mycket och som jag inte känner för att spendera pengar på, sen dess så är jag inne och söker efter nya tävlingar!

Undrar hur många som tänker som jag när dom går in på vissa bloggar? Ser ni en chans att få lite gratis prylar?

Jag som är totalt korkad på datorer ska lägga upp länkar sen på vettiga bloggar som jag brukar läsa som jag tycker är intressanta, men det får bli så fort jag har lärt mig hur man länkar:P

Ikväll är jag på väldigt bra humör också, för på onsdag så ska jag och gadda mig! Ser verkligen fram emot det nu. Fick avboka tiden för klippningen, klipptid är lättare att få tid till än tatueringstid. Micke har tagit ledigt, men det hade han gjort redan förra veckan, men det hade han inte berättat åt mig. Han berättade det när han kom hem från jobbet idag, han kunde inte hålla sig från att berätta, det skulle egentligen vara en överraskning.  Han är ju så jävla rar gubbfan! Undrar om man kommer kunna göra klart den på en sittning eller om det kommer att krävas två? Jag är ju ett sånt ham av mig!

Nellie har ju fått börja äta potatis i lördags ju, och hon är så söt när hon äter:) Hon verkar få i sig lite grann också, men mesta dels spottar hon ju ut, men det börjar bli bättre! Längtar efter i morgon när hon ska få potatis igen!
jag fattar inte så mycket av det här med matningen, jag vet inte när jag ska börja med vissa saker, hur går allting till? När ska man börja med sån där gröt egentligen? Ska iaf börja ge henne mosad morot som nästa projekt när hon har börjat gilla potatisen. Ska vänta så länge som möjligt med frukter och sånt, för jag vill hellre att hon accepterar och gillar allt annat innan så hon inte blir bortskämd och kanske börjat vägra annat vanligt utan bara vill ha frukter.
Ska läsa på lite grann, har läst lite iaf, men sen är ju mitt minne inte den bästa.

Nellie fick hålla i en egen sked medans hon fick mat för att hon skulle ha något att roa sig med under tiden så hon inte bara var butter. Hon tyckte att det var kul!





Ojoj nu börjar ju mannen som talar med hundar! Hejs!

Kommentarer
Postat av: tina

såå söööt : D

2009-03-03 @ 18:17:18
URL: http://tinoolino.blogg.se/
Postat av: lollo

he he vad söt hon är när hon äter :)

Gröt för 4 månaders har jag börjat ge några skedar på morgonen och på kvällen. Då hon helt plötsligt blev totalt ointresserad av att ammas. Så jag är rädd att hon inte blir mätt av det lilla hon får i sig när jag ammar henne. Men du kan säkert snart börja ge lite sånt åxå, det gillar dom! :)

2009-03-03 @ 21:45:36
URL: http://louisemodin.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag vet! ett riktigt arsel. Ja filmen va jättebra, gå å se den! =) Kul å hitta till din blogg också =) kram

2009-03-04 @ 09:50:18
URL: http://emmadysholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0