Det gick bra på BVC!

Har varit på BVC i morse, hade tid där klockan 10 för 6 månaders kontrollen, och då kollade dom det där med att hon tittar nedåt, han tyckte inte att han såg något sånt, så han var inte orolig, men han märkte istället att hon visar lite tendens till att skela ibland.
Jaa.. Så nu ska vi få en tid till ögonmottagningen, så det ska följas upp och se hur det är om cirka två månader, alla bäbisar skelar ju från början men det är ju ögonmusklerna som inte har ordentliga eller hur man ska förklara.
Han frågade oss om vi har sett det, men vi har ju inte märkt något alls på att hon skulle skela, så han kan gott få märka att hon skelar, det är ju inte farligt att hon gör det. Och det kan ju inte vara speciellt störande eller grov skelning, eftersom ingen förutom honom märker det. Så jag tror inte att om det skulle vara kvarvarande att hon skulle bli retad för det heller direkt!
Jag är så glad över att det inte var någon fara med henne! Jag var så nervös när vi gick till BVC!
Sen träffade vi Jennifer och Martin och Alexandra där för dom hade tid 10.30 för att vaccinera Alexandra, och hon var jätteduktig hon! Hon grät ingenting när hon fick vaccinationen.
Så vi väntade på dom och sen när dom var klara så knallade vi tillsammans hem till oss och gjorde smoothies och koka kaffe, sen bjöd jag på dumlekakor som jag hade bakat igår!

Igår så ringde jag till Vuxenutbildningen och bokade en tid att träffa en studievägledare, så jag har möte där på fredag klockan 9, ska bli spännande och se vad vi kommer fram till! Micke börjar ju jobba i morgon igen så pappa har lovar att han ska passa Nellie medans jag är på mötet, blir jobbigt om man ska ha med Nellie på mötet, kan som inte riktigt fokusera mig då.

Sen måste jag ju berätta att jag frågade när jag var in på länsstyrelsen och lämnade in syntestet för körkortstillståndet ut i det där med medicingeringen med centralstimulerande ämnen. Hon sa att jag skulle be min läkare skicka in ett intyg på att jag inte är felmedicinerad eller så så skulle det vara lugnt.
Nu medicineras jag ju inte alls eftersom jag ammar, men jag har ju medicinerats mot det innan amningen så man får ju gå från hur det fungerade innan.
Så jag prövade ringa min kurator som har kontakt med läkaren ut i att jag ska träffa henne, pratade in ett medelande på hennes svarare igår att hon skulle ringa upp mig, men hon har ännu inte ringt upp mig. Så jag ska nog pröva ringa henne igem antingen senare idag eller i morgon!

Just ja! Sen har vi bokat in en tid för handledarutbildningen! Så det är klart nu också! Känns skönt att ha haft Micke hemma nu , vi har fått så mycket gjort!
Men i morgon så jobbar han ju igen, men sen är han ju ledig igen om cirka en månad, tror jag det var. Och då är han ju ledig i en månad:)

Nu är vår mat klar, så måste avrunda nu!
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0