Ett bra tag sen.

Nu är jag inne i en sån där period där jag inte alls känner för att skriva blogg. Det känns bara jobbigt att sätta sig vid datorn, fast man ibland känner att man skulle behöva skriva av sig och sånt.
Det är så skönt att skriva om saker egentligen, och sen kunna kolla tillbaka på allting. Jag brukar faktiskt gå in på Lunarstorn och kolla vad jag skrev när jag gick i 8an osv. Man skrattar ganska bra då när man tänker på hur man har utvecklats egentligen! Haha även om man kanske inte har gjort sådana jätteframsteg!

Nåja, nu ska jag berätta om Valborg iaf, jag skämms lite faktiskt..
Vi började med att grilla hemma hos oss tillsammans med Carro.
Jag gjorde så att jag drack öl och vin då, tänkte att vi ska pröva att få Nellie att sluta nattamma, och då kan jag dricka för då kommer vi/micke verklligen att tvingas att genomföra en hel natt utan amning, för jag har tänkt så tidigare att jag skulle pröva att inte ge henne, men har då slutat försöka för att jag har varit så trött att jag inte orkat så då har hon fått bröstet iaf, men nu kunde jag ju inte ge henne det.
Men det vart en hemsk natt för Micke, för Nellie vaknade av att grannarna höll på att smälla raketer och sen fick han henne inte att somna, jag hade gått över till Carro vid tio tiden typ, och det när jag kom hem så stod Micke inne i vardagsrummet och gungade vagnen och försökte få henne att somna, men det gick inte, tillslut så gjorde vi gröt åt henne, men jag gick sen och la mig, man tål inte alls lika mycket som man gjorde förr i tiden när man drack, fast jag kände mig ändå inte så jättefull. Men jag var påverkad, men jag kände mig mest glad över att jag kände mig påverkad.

Tycker om att vara påverkad, man blir så mycket snällare då, elelr man blir inte snällare i själva verket egentligen, men folk uppfattar en som snällare, för då orkar man och vågar uttrycka sig mer, iaf jag.
Jag orkar smickra mina vänner mer och säga hur vackra dom är, jag gör det när jag är nykter också, men jag kan verkligen ägna en lång tid till att övertyga dom om  det och säga hur avis jag och andra människor är.
Som till exempel Carro, hon är så jävla het och snygg, oavsett om hon sminkar sig mycket eller lite, och anledningen till att hon är så jävla hatad av alla tjejer är för att dom faktiskt är avundsjuka, för dom syns inte längre när dom är i närheten av henne, för alla killar tittar på Carro! Synd att hon inte ser själv hur vacker hon är, men det är tur att hon samtidigt inte heller tar illa upp när alla tjejer pratar illa bakom hennes rygg, för hon tar det ju som en komplimang!
Antagligen så har hon ju retat upp dom på något sätt? Det fattar hon:)

Nåja, men min baksmälla var  den värsta jag har varit med om, min kropp hade det jobbigt med giftet, jag bara låg och spydde! Jag mådde så fruktansvärt dåligt, Micke satt bara och sa hur kass jag var som var så bakis! Men samtidigt så var han världens gulligaste, han kom in och tämde spyhinken åt mig, lagade mat som jag sen inte åt för jag spydde upp det, och sen så gick han ut och gick med Nellie och vagnen när jag hade somnat om, sen vaknade jag till vid 12 tiden igen och ganska precis då så kom Micke tillbaka hem, och då sprang han och köpte isglass från glassbilen för att jag så gärna ville ha icetea glassen! Han är verkligen världens bästa!
Sen fick jag äta bakispizza till middag!

Jag skämms lite över att jag drack, men samtidigt, så gör jag inte det. Det är inte hela världen att Nellie fick vara utan bröst i ett dygn, hon äter ju mat så bra så hon behöver absolut inte gå hungrig, och jag är inte en dålig mamma för att jag går över till grannen och dricker vin och röker några cigaretter, för Nellie får ju inte i sig det eftersom jag undviker att amma tills det gått ur kroppen. Om man unnar sig en sådan kväll någon gång då och då gör en inte till en sämre mamma, visst man kan tycka att det är för tidigt när ens barn bara är ett halvår, det är därför jag skriver det här också, jag försöker övertyga mig själv också, men samtidigt så får dom inga men för livet över det.
Det var även en utmaning för oss att jag fick mig en egen kväll, eftersom vi testade om Nellie skulle klara sig utan mat. Vilket gjorde det hela lättare att fullfölja.

Äh, nu börjar det kännas en aning patetiskt att förklara sig.

Och Nellie fick smaka på min isglass när vi satt i soffan när Micke sprugit och köpt från glassbilen, och hon tyckte att det var gott, så hon tg tag i min arm sen och försäkte ta glassen från mig, haha!
Så tanken slog mig att man borde köpa sådana där pinnar och som man har när man gör egen isglass, och sen göra en glass till Nellie! Man kan ju bara göra av vanligt vatten, eller så kan man ju använda en sån där barnjuice att frysa ner, så får hon egen glass, kan vara skönt nu i sommar, vet itne om dom känner så , men det kanju även vara skönt för deras mun att ha något kallt i? Nu när hennes tänder är påväg upp.

Nej, nu har jag svamlat på lite. Orkar inte skriva mer fast jag har massor mer att skriva egentligen, men kanske sätter mig och skriver lite senare.
Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0