Hurtbullar!

Känner mig riktigt hurtig idag. jag hatar att ringa telefonsamtal som är viktiga, för jag har ibland så svårt för att förstå vad det är dom menar, och ibland så hör jag inte alls vad dom säger. Och man vågar ju inte fråga så många gånger, för tillslut tror dom att man är totalt pantad ju!
Men ändå så har jag ringt till min kurator och försökt trycka på henne så jag får träffa läkaren som ska förnya mitt FKF3200, den skulle egentligen varit inlämnad den 15 april, med andra ord så betyder det att jag blir utan pengar i sommar.

Sen så har vi ringt till försäkringskassan och fått info, har funderat på vad som händer om det är så att jag får aktivitetsersättning vid förlängd skolgång nu, och jag börjar plugga till hösten, vad händer då om det visar sig att jag inte var redo för att plugga? Hon sa att jag inte tappar min ersättning för den sakens skull. Utan att man då år sätta sig ner och diskutera vad man kan göra som känns bättre helt enkelt, kädnes väldigt skönt att höra!
Sen var det några andra frågor.

Men sen skulle jag ringa och fixa ett möte med en studievägledare på komvux så vi kunde planera och lägga upp en studieplan åt mig om jag ska börja studera till hösten, men när jag ringde så var alla borta på tjänsteärende, kurs eller sammanträde. Så jag ska ringa nu i morogn till dom istället.

Men sen så har Micke även ringt länsstyrelsen, och sen så har jag genom e-legitimationen ansökt på nytt om mitt körkortstillstånd eftersom mitt gamla går ut nu i maj.
Blir lite nojig, när jag fyllde i hälsodeklarationen så ville dom ha svar på diagnoser, mediciner som man äter och när och varför man låg inne på sjukhus. Jag vart ju tvungen att fylla i allting då, så nu är jag rädd att jag inte ska få det beviljad.

Men jag ska ju bara börja medicineras mot ADHD:n sen när jag slutar amma, de andra medicinerna vill jag inte ha tillbaka, så jag sket i att fylla i den andra diagnosen då, känner mig tillräckligt stabil utan dom, och jag sover ju.
Men tänk om dom anser att det blir drograttfylla med dom medicinerna? Jag vet ju inte hur dom tänker, jag är orolig för att dom kanske ser det på det viset, men tänker som ändå att det är så många som har den diagnosen och som medicineras mot det och dom kan ju inte ha nekast dom att få köra bil för den sakens skull heller.
Det är nog bara jag som tänker det värsta!

Sen ringde Micke runt och kollade på olika körskolor vad deras handledarutbildningar kostar och när dom har kurserna.

Sen så var vi och hälsade på Adde i hans nya lägenhet!

Och efter det så for vi till stan och gjorde det dära syntestet som man måste göra, så i morgon så ska vi in till länsstyrelsen och lämna in det intyget, sen är det bara att vänta och se!

Och sen så var vi in på facket och lämnade in kvitton på Mickes läkarbesök och sånt:)

Sen åkte vi hem och lagade mat och gjorde kväll för Nellan!
Nu ligger Micke på soffan och sover, men det har han gjort sen klockan 8.
Har föresten återhämtat mig från mina drömmar i natt, jag blir alltid så påverkad av mina drömmar!

Men jag är gode trött nu ändå, har redan borstat tänderna och tvättat bort sminket.
Heh, sen har jag klippt mina ögonbryn, dom var så långa, men om jag gör om det någongång så ska jag inte plocka dom förän efter att jag klippt dom, för nu syns inte mina ögonbryn så jättemycket.
Men då blir det iaf snyggare när jag målar dit ögonbryn iaf! För det såg riktigt förjävligt ut när dom var så långa. + att dom har börjat peka neråt av någon anledning så det ser riktigt kefft ut!

Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0