I brist på fantasi

Har precis sövt klart Nellie, hon var så trött så trött att hon bara grät, var tvungen att ligga och sjunga för henne för att hon skulle bli tyst och lugn och somna, det har hon itne velat sen någon månad tillbaka, hon brukar bara vilja att man stryker henne på ryggen eller klappar magen!
Och jag kan inte så många vaggvisor heller, så när dom tog slut så fick man sitta och nynna istället. Man blir så kär i den där lilla tösen! har fortfarande inte fattat att man kan älskar någon så mycket som man älskar sina barn! Synd att sånt inte verkar stanna kvar hos en del föräldrar..

Nåja, jag var ju på stan på Carro, men jag fick vänta på en extra buss innan jag kunde åka in till stan för att vagnplatserna var upptagna, så jag kom med bussen efter, Carro skulle på möte så hon kunde inte stanna med mig och ta nästa buss, men it gör det ju någt heller, bussarna gick med en kvarts mellanrum!
Så nu har jag varit och klippt luggen också, men nästa gång blir det att klippa snedlugg igen, jag pallar inte att hålla på med den här luggen!
Sen funderar jag på att bli blond igen, för jag trivs inte som brunhårig, även fast alla säger att jag passar så mycket bättre i det. Men jag har sådan beslutsångest, för jag vill spara ut mitt hår också så att det blir långt igen!

Och inte vart det någon present åt Micke idag, jag kunde inte komma på vad jag skulle köpa åt honom, och han visste inte heller vad han ville ha, så vi kom överens efter många om och men att vi skulle ta en shoppingdag tillsammans så får han välja sin present då!
Fast, jag hade en present som jag ska köpa åt honom , men jag fick sådan hemlängtan så jag glömde bort att gå in och köpa den!

Och nu är jag så himla trött efter att ha varit på stan idag, så jag har inte orkat städa något här hemma inför imorgon, så jag får göra det i morgon medans Micke är på jobbet istället! Som vanligt, jag gör alltid så. Skjuter alltid på allting in i det sista! Vi gjorde iaf Cheesecaken idag medans vi väntade på att pizzan skulle komma(sa ju att jag vart lat.)
Ska försöka orka göra mig fin inför imorgon också, hade egentligen tänkt hinna åka och storhandla också innan Micke kommer hem om pappa hade orkat köra, men det hinns inte med heller eftersom Micke bara jobbar halvdag i morgon! Sen vet jag inte när gästerna har planerat att komma!
Vi vet inte ens vilka som har tänkt att komma?

Jag har börjat nöta mitt One tree hill igen! Haha, det är så dåliga program på kvällarna tycker jag när Nellie sover och Micke har fastnat i något nytt programtjofräs som han tycker är så fränt på datorn så han sysslar med det hela tiden så jag har lugn och ro att se det programmet, ska ta och beställa hem säsong 4 i veckan också, måste ju komma ikapp! Sitter ju nu och följer när den går på tv också, och det är ju någon säsong före det jag ser på dvdn! NÖRD JAG ÄR!

Förresten man märker hur "stor" Nellan har blivit nu, hon är så nyfiken när vi går på stan, hon lutar sig framåt och vrider huvudet och försöker se sig omkring när vi knallar runt på stan, så hon nöjer sig inte med att bara titta på mig!
Synd att detgör så ont att använda bärsele, annars hade jag kunnat bära henne i den, mina bärsjalar funkar inte så bra att använda på henne heller! Jag har valt helt fel sorter!

Hejs.

Kommentarer
Postat av: Sabina - 16 och mamma

Hej!

Jag har just börjat skriva såkallade diskussions-inlägg i min blogg och jag har tänkt fortsätta med detta - gällande rätt starka ämnen som dagens ämne-Abort.

Skulle blir jätteglad om du kände för att kika in och lämna ett avtryck av din åsikt om just detta.



Tack på förhand!

Kram

2009-05-20 @ 00:26:35
URL: http://saabiina.blogg.se/
Postat av: Sabina - 16 och mamma

SV; Vad skönt att någon mer än jag tycker att abort är mord, får ständigt en massa påhopp och elakheter slängda i ansiktet för att jag har den åsikt jag har om just aborter - så det var väldigt skönt att höra att du såg på saken precis som jag!



Gällande det du skrev om en abort inte är rätt vid en våldtäckt kan jag inte svara annat än precis som du - där är jag osäker!

Precis som du säger så är det ändå ens kött och blod och till viss del kan jag tycka att man ¨ändå ska behålla det, ett barn är en gåva och även fast pappan till barnet skulle vara en våldtäcktsman så väljer man vad man ska berätta för barnet då det växer upp. man behöver inte säga att pappan våltagit en utan istället välja orden rätt, kanske säga att dess pappa inte var snäll osv! Som mitt motto: "Det blir vad man gör det till".

2009-05-20 @ 13:42:24
URL: http://saabiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0