Plugga till hösten!

Steg upp göre sju i morse, hoppade i duschen det första jag gjorde, sen sminka mig och sen föna håret, stressa i mig frukost och sen klä nellie, sen åka till komvux, där jag hade ett möte kl.9 med en studievägledare! Var där i god tid och vi kunde börja redan innan 9!
Och till hösten så ska jag läsa Psykologi A, Religionkunskap A och Matematik A, det blir att jag studerar på 50%, och det ska jag göra i en termin, och om det fungerar bra, så börjar jag till våren att läsa deras Omvårdnadsutbildning!
Det verkade verkligen intressant, för då får jag läsa Psykiatri och sånt, det passar ju mig!
Psykologikursen kunde man inte läsa på distans, men det är en lektion i veckan i ca 2 timmar så pappa erbjöd sig att vara med Nellie medans jag är på den lektionen!
Jag hoppas verkligen att detta kommer att fungera! Jag kommer väl att hinna ändra mig innan dess säkert ioch kommit på att jag ska göra något annat eller så skiter det sig helt, men jag tänker ialla fall försöka!

Bara hoppas att det kommer att fungera, fast det innebär att nellie hamnar på dagis väldigt tidigt! Hon kommer att vara lite äldre än 14 månader, jag hade velat vänta tills hon var 18 månader med dagis egentligen, men det återstår ju som att se! Känns lite dumt nu faktiskt när man planerat så här knäppt.. Kom på det först nu att hon tvingas ut på dagis så sent, kanske får skjuta upp till nästa höst annars med omvårdnadsutbildningen.

Idag fyller Jarkko år! Han blir gammal, 29 år. Så vi ska åka ut till Ersnäs sen vid fyra tiden, för så slutar Nina jobbet, Micke slutar ju redan kl.15 idag.

Just ja, efter det där mötet så for vi på försäkringskassan för jag tänkte lämna in min studieplan så dom har den, menjag var framme där redan innan kl.10. Så jag stod där och väntade på att dom skulle öppna tillsammans med människorna som skulle in på Arbetsförmedlingen. Dörren öppnas till dom, men inte till försäkringskassan, konstigt tyckte jag men väntade ett tag till, tittade sen på pappret som stod på dörren efter några minuter, DOM HAR JU INTE ÖPPET FREDAGAR!
Haha, det kändes lite skämmigt faktiskt.

Vi åkte sen till barnens hus för att kolla en vagn som jag ska köpa till Nellan, men dom var fan i mig slut! Och dom får inte in den färgen nå mer som jag ville ha den i, för nu snart kommer 2010s kollektion eller vad man ska kalla det, nu i juni/juli skulle det komma, så då får man vänta och se tills dess om det är någon som faller en i smaken, och fortsätta spana på blocket efter den som jag vill ha!

Nåja, nu är Nellie så gnällig! Hon sitter här i famnen nu och skriker och sliter mig i håret, ska ge henne lite mellanmål nu :)

Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0