Barnledig i helg

I morgon kommer mamma och ska hämta Nellie, dom har ju velat ha henne över en helg, jag har tvekat, tyckt att det är för länge. Trott att det ska förstöra våran anknytning till varandra.
Men så pratade jag med barnmorskan, och hon sa att det inte var några problem. Så länge hon är trygg med dom och att det inte är främmande människor för henne. Och det är det ju inte. Och jag vet ju att hon har det betydligt roligare hos mamma än än här hos mig nu i helgen eftersom jag måste plugga massa också.
Och är det så att det inte funkar så är det ju bara att åka och hämta henne.
Men jag tror att hon kommer att ha det jättekul. Två hundar att springa bakom, sen mamma. Sen Joel, och sen Camilla som leker med henne hela tiden typ. Hon kommer då garanterat att vara sysselsatt!

Så, det blir iaf att plugga mycket nu i helgen, har två prov nästa vecka. Men jag vill ändå försöka att hinna med att göra saker som man annars inte gör! Jennan ska ju festa i morgon, skulle vara jättekul att få ta sig någon öl eller något glas vin med henne och sen kanske utgång..
Men jag har inga bra kläder att ha på mig. De lite roligare kläderna som jag haft har nu blivit förstora på mig. Och mina kläder innan graviditeten är inte lika smickrande. Kommer i dom, men min mage är ju inte som förr så det är inga kläder jag vill ha på mig nu.

Nåja, nog om sånt. Vill hinna bunkra upp och laga en massa mat också. För jag har inte varit så noggrann med det nu på senaste. Så jag går hungrig och blir irriterad istället mot kvällen.
Jag är kass på att laga mat. Och jag har ingen fantasi. Det är så svårt nu när man äter LCHF kost, man orkar ju inte stå och laga två olika rätter.
Tänk om det fanns LCHF matlagningskurser i luleå? Om jag såg något sånt i tidningen så skulle jag anmäla mig på en gång!

Hejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0