Flickan som lekte med elden.

Igår kväll så passade jag och Micke på att gå på bio och se flickan som lekte med elden medans mamma var barnvakt åt oss. Hon och barnen var i luleå i helgen, Camilla och hennes vän Alexandra har varit jättemycket hos oss! Och det är så kul, speciellt för Nellie, hon har jätteroligt med dom när hon leker!
Tyckte den var ruggigt bra filmen iaf, tyckte den var bättre än Män som hatar kvonnor också!
Sen innan filmen började så visade dom en trailer på den nya Twilight filmen, och fan vad sugen man blev på att se den! Det är en sån där äckligt romantisk film, men fan jag gillade den iaf!

Ångrade mig i veckan och tänkte återuppta amningen så jag ringde BVC och berättade det för dom och frågade dom hur många dagar det skulle ta innan min mjölk skulle vara ren igen om jag slutade med concertan. Dom sa att det stod som inte nå direkta dagar, men att det kunde ta upp bort mot över en vecka innan det skulle vara borta så dom tyckte att jag istället skulle vara nöjd över att jag ändå ammat i elva månader och fortsätta med det.

Så jag har gjort det, allt går ju som ändå bra, hon är inte så där jättegrinig som jag trodde, men man har fått stiga upp med henne mellan halv fem- fem tiden på morgonen, och det är jävligt jobbigt! Sen vill hon sova igen just baki åtta, och det förstör som hela hennes dag just med sovrutiner, för då sover hon i 1,5-2 timmar, och då sover hon inte igen förän vid två- tre och det får hon inte för då är hon itne nå trött på kvällen!

Men nu i natt så orkade jag verkligen inte stiga upp, så jag satt i sängen och hade henne i famnen och vaggade henne, och tillslut gick det, fast hon vaknade så firt jag la ner henne i sängen dom första två-tre gångerna, men sen! Fast hon låg som och rulla runt i hela sängen, ena stunden var hon ovanför mitt huvud, sen var hon nere vid mina fötter!
Och klockan sju steg hon upp! Vi har försökt nu på morgonen att ge henne välling också, men he gick inte, hon vill inte dricka det helt enkelt! Hon leker bara med flaskan så det sprutar välling överallt!
Fy fan så bekvämt det hade varit om hon hade tagit välling! Men hon har ju aldrig velat ha flaskan, när hon var en månad så lyckades vi två gånger att ge henne ur flaska med utpumpad mjölk. Men sen började hon tvärvägra! Ersättning har heller aldrig gått.

Hoppas att vårt nästa barn kommer att ta flaska. Man blir väldigt låst vid Nellie de första månaderna när hon bara vart mätt av bröstet, och när man kommer ha två barn så vill jag som kunna ge Nellie egentid också att fara och göra saker med henne bara och kunna lämna hennes syskon med Micke.

Ojoj vilka funderingar! Men det blir ju inge fler barn förän vi har flyttat till hus och jag har lappen, men flytta till hus gör vi inte förän när jag har utbildat mig klart, och jag har inga stora förhoppningar längre på att jag kommer att klara mig till våren på heltid, det jag gör nu bara håller på att ta knäcken på mig. Somnar inte på kvällarna för jag grubblar bara om att jag måste plugga plugga plugga, och det tar sån jävla tid för mig att plugga! Att förstå, när jag förstått och skrivit ner allt som ska fastna i hjärnan, då går det ändå faktiskt ganska så fort för mig att lära in mig det har jag märkt. Men jag vill så gärna ha mer än Godkänt! Tänk om jag skulle vilja läsa vidare sen på universitet någon gång eller nån annan stanns och så har jag inte tillräckligt höga betyg för att komma in, då måste jag tillbaka för att läsa om samma jävla kurs bara för att få högre betyg!
Kanske it är så troligt att jag skulel läsa på universitet, är inte tillräckligt smart men kanske är något annat, jag vet inte riktigt hur allting funkar.

Jag var och övningskörde igår också! Då var Nellie med pappa och Camilla och Alexandra, och det gick bra! Jag har ju fått mig en egen bil av Micke! En ful jävla golf! Så nu kan jag krocka och åka ner i diket hur mycket jag vill när jag övningskör!
Skulle vilja gå den där intensivkursutbildningen i arjeplog som Nina pratade om. Då får man ju allting verkligen gjort! Skulle passa mig bra i januari, för då har inte kurserna börjat än, dom börjar först i februari. Men vad skulle man göra med Nellie då?

Hojj, mycket i tankarna just nu!

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

Megafin sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-07-12 @ 15:45:24
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0