Jag är så arg, så arg!

Inte ens föräldraledig i en månad får Mikael vara!
Nej, då ringer åke eriksson och skäller på honom och talar om att han ska söka ny personal som faktiskt vill jobba och slänger på luren!
Micke fick inte ens vara ledig på sin semester! Även den fick han ju avbryta och åka tillbaka och jobba!
Micke är jätteduktig på att jobba! Även om han är sjuk så åker han på jobbet! Jag har fått tjata på Micke så att han ska ta ledigt, men nu börjar jag förstå honom kanske varför han vill vara på jobbet, han får ju skäll annars!
Nog för att Micke inte tar åt sig så mycket av vad åke säger, men Micke är så jävla snäll av sig och orkar inte bråka så han gör ju oftast bara som man säger för att slippa höra.
Det är väl ändå hans förbannade jävla rättighet att få vara hemma med sitt barn!? EN MÅNAD! EN JÄVLA MÅNAD OCH DET BLIR ETT JÄÄÄVLA LIV!
Den här månaden som Micke har tagit ut, är den enda föräldraledigheten vi har tagit ut. Hur i helvete ska det vara när man ska ta ut den resterande 450 dagarna!? Visst, alla dom dagarna kommer inte Micke att ha ut. Men nog fan ska han få hälften av dom iaf! Det är iaf 200 dagar. Jag har ju ändå redan varit hemma med Nellie i 10 månader utan att behöva ta ut föräldraledigt! Så Micke förtjänar ju också att få vara ledig och umgås med sitt barn!

Helvete vad jag är arg, jag sa till Micke att han borde ringa facket, men säger att det är ju ändå ingen ide, kan ju bara bli värre, han är ju så där mot alla sina anställda och han har ju alltid hållt på så, bara inse att det är så här.
I helvete heller anser jag, men vad ska man göra? Joo, jag får helt enkelt skriva av mig i bloggen!
Sa till Micke att det kanske är dags för honom att börja på universitetet och plugga till det han pratat om förut om att han ville bli, men han säger att han inte orkar plugga, men vi har iaf kollat platsbanken på arbetsförmedlingen.
Tycker att det är viktigt att man trivs på sitt jobb! Det är där man spenderar halva sin vakna tid! Och jag undrar hur många det är egentligen som trivs där på åke som jobbar?

Visst, nog förstår jag att ens chef inte kan vara vän på samma sätt som man är mellan de anställda, en chef måste vara hård, men åke är inte hård, han är ett rikspucko..
Varje vecka nästan så har har han sagt något elakt eller otrevligt eller hotat någon av hans anställda. Alltid är det något.

Han förtjänar inte sin position, han förtjänar dask över ändan och en loska i nyllet..

Hejs.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0