Nu är det slutammat!

Jag har sån ångest över att idag var Nellies sista amning. Känner en oro i hela magen, är det för tidigt? Men jag orkar inte amma henne mer! Hon sover så dåligt nu om nätterna för hon förväntar sig hela tiden att hon ska få snaska på tutten, så hon skriker i nästan en timme innan hon somnar om igen, sen vid halv fem när hon vaknar igen så orkar jag inte stå emot utan ger henne iaf. Och jag orkar inte stiga upp så tidigt för att sitta och amma henne i soffan.

 

Men nu är det bara att jag gör det! Kommer vara jobbigt nu ett tag framöver, men det kommer att bli bättre. Jag har börjat ta min concerta igen nu så det finns ingen återvändo. Kan inte bara ändra mig för mjölken är ju nu påverkad av medicinen.

 

Känns som att jag är elak mot henne som slutar så här tidigt att amma, känner mig så självisk! Hon kommer att överleva detta det vet jag. Men det känns så hemskt!

 

Jag måste ju starta med detta också så att jag har hunnit komma in på rätt dos av medicinen till i februari och att allt funkar, för då börjat jag ju plugga heltid och det är ett hårt tempo att läsa det då, det är mycket som ska tas in. Det känns ju omöjligt för mig bara nu när jag läser två kurser, då är det många kurser! Och med tanke på vilka problem jag hade med dosen redan innan jag var gravid då kan det ta ett tag innan allting är rätt nu också. För det var inte fullt tillfredställande förr heller. Nåja, ska inte prata sånt här iaf.

 

Väntar på att Micke ska komma hem iaf. Och att Nellie nu ska vakna för hon sover lunch, vi ska då dra på Intersport och kolla vinterjackor!

 

Vi fick igår förresten ett ullunderställ av Mickes syster som hon köper åt Nellie i födelsedagspresent! Det var storlek 80, och den var gode stor på henne, men hon ska ju ha den i vinter så hon kommer nog växa i den snart. Det är ju bara bra om hon kan ha den hela vintern så man inte behöver köpa en ny senare mot slutet. Hon fick också ett par ullstrumpor som hon kan ha i skorna eftersom om hon har halksockarna på sig under skorna så kommer gummiplopparna där att bli kalla.

 

Nu är det bara en riktig overall åt henne! Och vantar! Sen är Nellan redo för att krypa i snön:)

 

Hejs.

 


Kommentarer
Postat av: mammagladh

Ibland behöver man vara lite självisk som mamma angående amningen.

Du verkar ju ha ammat henne i mer än 6 mån i alla fall och det är bra gjort!

Jag slutade amma min dotter ganska nyligen pga mina studier, jag orkade inte längre och då var det ändå bara amning morgon och kväll. Nattamningen lyckades jag få bort i feb/mars nånstans. Jag tyckte inte att en ettåring behövde "mat" på nätterna.

Stå på dig!

2009-09-27 @ 21:28:39
URL: http://mammagladh.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Stå på dig! Du verkar ju ha ammat henne i mer än 6 mån och det är mer än dom flesta mammor klarar av.



Jag slutat amma dottern ganska nyligen, fast då var det bara amning morgon och kväll. Nattamningarna hade jag fått bort tidigare, feb-mars nånstans. Tyckte inte att en ett-åring behöver "äta" på nätterna.



Lycka till!

2009-09-27 @ 21:32:04
URL: http://mammagladh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0