Så blev man på bättre humör igen!

 

 

 

 

Hon är så underbar! Jag kommer ihåg när jag träffade en gammal "vän" ganska nyligt efter att jag fått veta att jag var gravid. När jag berättade det till honom så tittade han på mig, skakade på huvudet och sa att jag förstör mitt liv, sen vände han ryggen till och gick. Ingen gratulation eller ens ett hejdå fick jag.

Jag tänker så här.
Vem förstör sitt liv egentligen? Han som lever ett liv med ständig fylla, ångest och ännu mer fylla efter ångesten han hade fått på grund av fyllan. Raggar upp småfjortisar som går nian någon gammal rishög. Samlar på sig en massa skulder för något så enkelt som parkeringböter. Behöver jag säga mer?
Jag menar inte att man inte ska vara ung och leva livet och festa, det ska man göra, men nu pratar jag om destruktivt levande. 

Jag har en underbar dotter! Hon är frisk, jag är frisk, hela min familj är frisk! Jag pluggar nu, jag fixar allting som jag behöver fixa, jag är lycklig!

Är du lycklig? Är du nöjd med ditt liv?

Hade jag inte blivit gravid, så hade mitt liv varit rent ut sagt sorgligare än ditt, det liv jag levde innan jag fick veta att jag var gravid kan man inte kalla liv.
Hade jag inte blivit gravid, så kanske jag inte ens hade levt nu, eller så hade jag inte varit frisk iaf?
Jag satt i skiten ordentligt, jag sabbade verkligen allt, men jag fick en ny chans att få VILJA leva. Jag fick min Nellie.

Jag fick min motivation! jag fick det jag behövde för att mitt liv skulle ha en mening! Och detta är den största gåvan jag någonsin har fått, och jag hoppas på många fler liknande gåvor!

Nu älskar jag mitt liv! Nu kan jag uppskatta allting jag får göra! jag kan uppskatta när jag får fara ut och käka på restaurang, och när jag får ta en krogrunda med Carro. Innan så var det vardag, aldrig klar i skallen.

hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0